START/STOP VCDS Reverse przycisku
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Potwierdzam. Chwilę wcześniej wyłączali na stałe, a teraz po prostu pamięta ostatnio wybraną opcję. Wiadomo, że nie mam zamiaru tego włączać, ale lepiej mieć możliwość przywrócenia niż nie mieć
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lip 2023, o 11:04
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Dziękuję krzymek za instrukcję. 2 minuty i wymienione. Również polecam kabelek z Ali.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 sie 2023, o 09:42
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 200KM
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bieruń
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Właśnie próbuję rozkminić temat.
O kabelkach nic nie wiem.
Zmiana parametrów napięcia, by powstrzymać system Start/Stop, wydaje mi się mało eleganckim rozwiązaniem.
Według mnie optymalne jest odwrócenie (ASO) statusu przycisku na konsoli, tak by domyślnie Start/Stop był nieaktywny.
Lub funkcja: zapamiętaj ostatnie ustawienie.
Poniżej link do tej opcji opisanej przez EKG Auto, tutaj na przykładzie Audi A6.
Zamierzam to przetestować z moim mechanikiem.
pozdro
O kabelkach nic nie wiem.
Zmiana parametrów napięcia, by powstrzymać system Start/Stop, wydaje mi się mało eleganckim rozwiązaniem.
Według mnie optymalne jest odwrócenie (ASO) statusu przycisku na konsoli, tak by domyślnie Start/Stop był nieaktywny.
Lub funkcja: zapamiętaj ostatnie ustawienie.
Poniżej link do tej opcji opisanej przez EKG Auto, tutaj na przykładzie Audi A6.
Zamierzam to przetestować z moim mechanikiem.
pozdro
-
- Posty: 1072
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Nie fatyguj się.
Jest to opcja faktycznie dostępna w części modeli Audi, ale w MQB nic takiego nie zrobisz.
Jest to opcja faktycznie dostępna w części modeli Audi, ale w MQB nic takiego nie zrobisz.
-
- Posty: 378
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Mało tego w roczniku 22 to raczej nic z tym nie zrobisz vcds-em.
Już nie kurak....
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 31 mar 2023, o 17:18
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Ten kabelek robi to pokazałeś na tym filmie.
I tak jak poprzednicy napisali, nic innego w superbie nie zrobisz. Nie zastanawiaj się tylko montuj. Jest to banalnie proste.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 paź 2023, o 09:09
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Witam.
Mam pytanie dlaczego zmiana granicznego napięcia uruchamiania na 12.1V nie powoduje dezaktywacji systemu start/stop???
Zmiana dokonana VCDS'em. Samochód superb rocznik 2020.
A tak w ogóle to jaka jest logika działania dla tego parametru? Poniżej napięcia 7.6V system jest nieaktywny??? Jak tak to sugerowane napięcie 12.1V też jest moim zdaniem za małe. Przy działającym silniku w instalacji napięcie jest wyższe niż 12.1V
Mam pytanie dlaczego zmiana granicznego napięcia uruchamiania na 12.1V nie powoduje dezaktywacji systemu start/stop???
Zmiana dokonana VCDS'em. Samochód superb rocznik 2020.
A tak w ogóle to jaka jest logika działania dla tego parametru? Poniżej napięcia 7.6V system jest nieaktywny??? Jak tak to sugerowane napięcie 12.1V też jest moim zdaniem za małe. Przy działającym silniku w instalacji napięcie jest wyższe niż 12.1V
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
W nowszych rocznikach występują problemy z dezaktywacją start/stop. Jeżeli nie idzie po dobroci, to niestety konieczne jest odwiedzenie tunera, który zrobi odpowiednie zmiany w sofcie.
Albo po prostu zamontować w wiązce idącej do przycisku start/stop tzw. ,,odwracacz,, działania Był temat na forum opisany i linki podane.
Albo po prostu zamontować w wiązce idącej do przycisku start/stop tzw. ,,odwracacz,, działania Był temat na forum opisany i linki podane.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 paź 2023, o 09:09
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
To lipa. Czyli wynika z tego, że w najnowszych softach w samochodzie producent skutecznie zablokował możliwość wyłączenia systemu START/STOP???
-
- Posty: 420
- Rejestracja: 28 sie 2016, o 20:58
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Musze powiedziec majac obd11 pro wchodzac w warsztat udalo mi sie wlaczyc funkcje stałego wyłączania start stop. chyba kosztowało to 100 kredytow
- mackowski30
- Posty: 189
- Rejestracja: 1 cze 2011, o 10:18
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: RST / TSA
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Jaki masz rok produkcji auta, w którym udało Ci się to zrobić?rally_krakow pisze: ↑9 lis 2023, o 09:25 Musze powiedziec majac obd11 pro wchodzac w warsztat udalo mi sie wlaczyc funkcje stałego wyłączania start stop. chyba kosztowało to 100 kredytow
W moim z 2019 wyłaczyłem to bez problemu za pomocą OBDEleven, ale z tego, co tu rozumiem, w nowszych roczniakach jest już z tym problem.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Po 2020 już może występować problem. Po odpaleniu od nowa samochodu, przywraca ustawienia z przed zmiany.
Więc tak pisałem, jeżeli nie wyjdzie przez obd (tzn będzie ciągle wracał do ustawień fabrycznych) zostają zmiany w sofcie albo zakup wiązki, która odwraca proces przycisku. To drugie jest o tyle lepsze, że nie zostawi śladu w przypadku aut na gwarancji.
Więc tak pisałem, jeżeli nie wyjdzie przez obd (tzn będzie ciągle wracał do ustawień fabrycznych) zostają zmiany w sofcie albo zakup wiązki, która odwraca proces przycisku. To drugie jest o tyle lepsze, że nie zostawi śladu w przypadku aut na gwarancji.
-
- Posty: 420
- Rejestracja: 28 sie 2016, o 20:58
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Szkoda ze taką funkcja nie może decydować właściciel pojazdu czy chce z tego korzystać czy nie. Ingerencja w sofcie zawsze będzie niosła plus do wirusa.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 mar 2023, o 13:10
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 223/457
- Lokalizacja: Poznań
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Wiązka z ali załatwia sprawę całkowicie, montaż jest bezproblemowy i system strat&stop działa wtedy kiedy ja chcę (np. dla szybkiego potwierdzenia trwającego wypalania dpf). Jak ktoś się zastanawia to polecam, tanie i skuteczne.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2023
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDI DTUA
Re: START/STOP VCDS Reverse przycisku
Dla potwierdzenia wypalania to się montuje coś takiego: https://ms-group.pl/product/dpf-control-vag-cr-group/slonik_lomza pisze: ↑10 lis 2023, o 07:11 Wiązka z ali załatwia sprawę całkowicie, montaż jest bezproblemowy i system strat&stop działa wtedy kiedy ja chcę (np. dla szybkiego potwierdzenia trwającego wypalania dpf). Jak ktoś się zastanawia to polecam, tanie i skuteczne.