Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
ciaptak pisze: ↑7 maja 2024, o 19:38
Kilka razy do roku dłuższa trasa tez jest do zdobienia. Jedyne co mnie na dziś wstrzymuje to lifting/nowa wersja Y która na dziś ma dla mnie zbyt twardy zawias (superb mnie rozleniwil). Za to nowa 3HL jak dla mnie idealne połączenie komfortu ze „sportem”. Najśmieszniejsze ze jak wyklikalem Superba czy też kodiaqa w mojej aktualnie wersji to licznik zatrzymuje się na 250-270k…szok. Tesla jest zwyczajnie tańsza w zakupie i użytkowaniu.
Właśnie wracam z kolejnej wyprawy 2500km, w Europie są wszędzie już ładowarki. Nawet na stacjach, gdzie się często zatrzymywałem by odpocząć/zatankować/skorzystać z toalety/dolać kawy teraz w miejscu dawnego parkingu zrobili stacje ładowania - i tak jest na wielu dużych stacjach paliw. I do tego ładowarek nie brakuje, bywa, że jest ich kilkanaście.
W użytkowaniu Tesla będzie na pewno sporo tańsza. Ja np. wymieniam olej co 10 000km, w ASO to jest jakieś 7 stów zostawione co 3 miesiące. Koszt przeglądu każdy wie. Wymiana klocków i tarcz to 4000zł po 2 latach i 60 000km. Tych wszystkich drobnych kilku stówek tu kilku tam w Tesli nie będzie a przynajmniej nie tak często. Eksperymentuj, jak Ci nie podejdzie to przecież zawsze możesz wrócić lub za kilka lat wymienić na coś z większym zasięgiem.
ciaptak pisze: ↑7 maja 2024, o 19:38
Kilka razy do roku dłuższa trasa tez jest do zdobienia. Jedyne co mnie na dziś wstrzymuje to lifting/nowa wersja Y która na dziś ma dla mnie zbyt twardy zawias (superb mnie rozleniwil). Za to nowa 3HL jak dla mnie idealne połączenie komfortu ze „sportem”. Najśmieszniejsze ze jak wyklikalem Superba czy też kodiaqa w mojej aktualnie wersji to licznik zatrzymuje się na 250-270k…szok. Tesla jest zwyczajnie tańsza w zakupie i użytkowaniu.
Właśnie wracam z kolejnej wyprawy 2500km, w Europie są wszędzie już ładowarki. Nawet na stacjach, gdzie się często zatrzymywałem by odpocząć/zatankować/skorzystać z toalety/dolać kawy teraz w miejscu dawnego parkingu zrobili stacje ładowania - i tak jest na wielu dużych stacjach paliw. I do tego ładowarek nie brakuje, bywa, że jest ich kilkanaście.
W użytkowaniu Tesla będzie na pewno sporo tańsza. Ja np. wymieniam olej co 10 000km, w ASO to jest jakieś 7 stów zostawione co 3 miesiące. Koszt przeglądu każdy wie. Wymiana klocków i tarcz to 4000zł po 2 latach i 60 000km. Tych wszystkich drobnych kilku stówek tu kilku tam w Tesli nie będzie a przynajmniej nie tak często. Eksperymentuj, jak Ci nie podejdzie to przecież zawsze możesz wrócić lub za kilka lat wymienić na coś z większym zasięgiem.
Pytanie brzmi jak będzie wyglądał rynek aut elektrycznych używanych za kilka lat. 1. Czy ludzie nie będą bali się kupować używanych elektryków np że względu na zużycie baterii
2. Czy rozwój technologii nie spowoduje że te elektryki co są obecnie na rynku nie będą nie będą atrakcyjne po prostu ( technologiczne ofc)
To samo można napisać o samochodach spalinowych, one też cały czas się rozwijają. Nawet Superb 3 przed liftem w 280KM palił na trasie od 10l/100km a po lifcie ten sam silnik z nową skrzynią pali 2 litry mniej
artho pisze:To samo można napisać o samochodach spalinowych, one też cały czas się rozwijają. Nawet Superb 3 przed liftem w 280KM palił na trasie od 10l/100km a po lifcie ten sam silnik z nową skrzynią pali 2 litry mniej
Czy nikt dziś nie kupi Superba na DSG6?
Motoryzacja std i skrzynia mają już sporo za sobą. Chodzi mi o to że żadnych rewolucji nie będzie wprowadzonych. Elektryki jak wprowadzą jakieś super wydajne baterie etc może się okazać że to co mamy teraz będzie śmierdząca skarpeta rzucona w kąt pokoju. Myślę że tutaj skok technologiczny dopiero przed nami.
Zdecydowanie..... poniewaz obecnie zakup elektryka bez dotacji to raczej wyraz ekatrawagancji niz racjonalności... jak drugie auto do miasta ok.... utrata wartosci przy odsprzedazy moze byc znaczna przy tak dynamicznie zmieniakacej sie technologii...do tego dochodzą jeszcze kwestie czysto techniczne co począc se starą baterią czy da sie wymienic na nową? Czy beda takie modele ? Czy bedzie to opłacalne, kto to bedzie mógl zrobic itd. To cos jak ze smartfonami jak wchodziły na rynek.... po 2-3 latach wartość odzysku przy sprzedazy była znikoma bo kto chcialby miec 3-4 letniego smartfona z padajaca bateria i zamulajacego przy kazdej apce
Wszystko zależy jak kto jeździ, nie dajmy się takim generalizacjom. Jeżeli ktoś raz do roku robi wakacje w Chorwacji czy Włoszech to zapewniam Was, że wielu może się sporo bardziej opłacić wypożyczenie wielkiego diesla z rentcars.
Jednocześnie nie widzę, abyśmy byli o krok przed wielkim przełomem - to można było o elektrykach powiedzieć byćmoże 15 lat temu.
Zobaczcie kanał Ecodriver na YT. Regularnie lata gość Teslą Y LR po Europie i za nieduże pieniądze się ładuje, a ładowarki są bardzo często rozstawione i jest ich zawsze po 8-12-16 szt i więcej.
zalezi pisze: ↑8 maja 2024, o 11:47
Zobaczcie kanał Ecodriver na YT. Regularnie lata gość Teslą Y LR po Europie i za nieduże pieniądze się ładuje, a ładowarki są bardzo często rozstawione i jest ich zawsze po 8-12-16 szt i więcej.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Fajnie tak jest teraz bo poki co auta elektryczne stanowia procent? Promil? Wszystkich pojazdów? Co bedzie jak ich liczba bedzie x3 ? Jaka bedzie przepustowosc punktów ladowania ,jaka bedzie cena pradu szczególnie w okresie zimowym gdzie system.energentyczny balansuje na granicy blackout'u.... wszyszy mowia o elekro mobilnosci, elektro-transformacji, pompy ciepła, kosiarki, hujalnlgi, autobusy, tylko zapomina sie o jednym aspekcie ...skad ten prąd brać...
Podobnie wyglada sytacja z Fotowoltaiką...wczesniej był boom bo instalacji było mało i wszystki sie spinało ale szybki rozwój doprowadził do rozwalnia systemu energentycznego...bo mamy za duzo pradu w chwuli kiedy jest on niepotrzebny i trzeba brutalnie wylaczać instalacje i za mało wtedy kiedu jest najwuzsze zapotrzebowanie....kwestią czasu jest jak bedzie dochodziło do wyłaczeń stacji ładowania z uwagi na przeciązenie systemu i ryzyko blockout
Ostatnio zmieniony 8 maja 2024, o 12:36 przez Bosman78, łącznie zmieniany 1 raz.
zalezi pisze: ↑8 maja 2024, o 11:47
Zobaczcie kanał Ecodriver na YT. Regularnie lata gość Teslą Y LR po Europie i za nieduże pieniądze się ładuje, a ładowarki są bardzo często rozstawione i jest ich zawsze po 8-12-16 szt i więcej.
Fajnie tak jest teraz bo poki co auta elektryczne stanowia procent? Promil? Wszystkich pojazdów? Co bedzie jak ich liczba bedzie x3 ?
Normalne rynkowe prawa. Popyt i podaż. Większe zapotrzebowanie spowoduje więcej stacji ładowania.
W wielu miejscach, gdzie staję na trasie są dzisiaj ładowarki. Do tego stopnia, że chętnie pożyczyłbym z wypożyczalni Teslę Long Range i pojechał nią w Europę. Ktoś wie gdzie w PL można wypożyczyć ??
zalezi pisze: ↑8 maja 2024, o 11:47
Zobaczcie kanał Ecodriver na YT. Regularnie lata gość Teslą Y LR po Europie i za nieduże pieniądze się ładuje, a ładowarki są bardzo często rozstawione i jest ich zawsze po 8-12-16 szt i więcej.
Fajnie tak jest teraz bo poki co auta elektryczne stanowia procent? Promil? Wszystkich pojazdów? Co bedzie jak ich liczba bedzie x3 ?
Normalne rynkowe prawa. Popyt i podaż. Większe zapotrzebowanie spowoduje więcej stacji ładowania.
W wielu miejscach, gdzie staję na trasie są dzisiaj ładowarki. Do tego stopnia, że chętnie pożyczyłbym z wypożyczalni Teslę Long Range i pojechał nią w Europę. Ktoś wie gdzie w PL można wypożyczyć ??
1. Pytanie dalej otwarte czym ładowac? Skąd brac prąd do takiej liczby aut.
2. Jaka jest wykonalnosc zwiekszenia liczby stacju ładowania? Dla porownania ile aut przez godzine obsluguje 1 stacja paliw na autostradzie o pow. 1000m2 a jaka powierzchnie i przyłacze do siecie powinna miec stacja ladowania aby obsłuzyc porownywalną liczbę aut na godzine?
Artho, Niemcy pierwszej nocy po wyłączeniu elektrowni atomowej kupowali prąd od Francji. Powiedz mi skąd ten prąd brać do tych kolejnych tysięcy stacji ładowania? Na papierze wszystko wygląda pięknie, ale kurde sami dorośli ludzie, którzy myślą na zasadzie -skąd wziąć prąd? No jak to skąd? Z gniazdka...
Tak, historie o wysiadającym prądzie w pobliskich wioskach gdy jeszcze kilka lat temu ktoś wpinał się nowoczesnym samochodem elektrycznym w autostradową ładowarkę dużej mocy są oczywiście prawdziwe Zabawne, ale prawdziwe.
Co nie zmienia faktu, że zachód Europy jest energetycznie sporo sporo przed nami. Problemy z brakiem prądu na wioskach są już zabawną historią z przeszłości. Czekam, aż w Polsce infrastruktura energetyczna się poprawi, chociaż już dziś jest o nieba i lata świetlne lepiej niż jeszcze 10-20 lat temu. Pozostaje poczekać na bardziej ekologiczne źródła energii - no i niezależne od rosji.
Ano wlasnie bo większosc ludzi tak uwaza, ze mleko bierze sie ze sklepu a prąd z gniazdka wiec trzeba dobudwać gnjazdek i będzie git a elektrmobilnośc wymaga gigantycznej ilosci energii...a pamietajmy, iz po drodze mamy jescze odejscie od emisyjnuch zrodel ciepła, pieców gazowycu itd..a to pożre jeszczr wieksze ilosci prądu.... i powatanie pytanie co wyłaczyc w przypadku blackoutu... stacje ładowania ? Czy szpital, szkołe, fabrykę, wodociagi czy oczyszczlnie scieków?
Artho, przykro to pisać, ale nie bardzo masz pojęcie. Jest tak 'świetnie', że miesiąc temu była rekordowa w historii polskiego rynku pv przymusowa redukcja produkcji prądu z paneli. W godz. 12-16 była to redukcja o 4172MW.
Przypomnę tylko, że mikroinstalacje podłączone do sieci niskich napięć nie podlegają póki co poleceniom redukcji zarządzanym przez PSE (Polskie Sieci Elektroenergetyczne). Moc elektrowni/farm PV narażonych na przymusowe wyłączenia wynosi 6,32GW, a wyłączyli niecałe 4,2GW... Dostrzegasz problem?
Co więcej, te 4,2GW to jest 25% całkowitej mocy wszystkich instalacji pv w kraju. Jesteśmy w dupie, a nie 'jest dobrze, jest lepiej'. Nie jest i długo nie będzie. Będzie tylko gorzej, bo modernizacje idą wolniej niż przybywa instalacji, a o czym pisałem już, za kilka lat będzie MUS instalacji pv na KAŻDYM nowobudowanym budynku.
Zachód też będzie miał gorzej jak będą atom co chwilę zamykać.