Chiptuning 1.9 TDI AWX
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 179KM/353Nm
- Lokalizacja: WPI/WCI
Chiptuning 1.9 TDI AWX
Witam,
Posiadam Skode Superb I z 2005 roku. Silnik 1.9 TDI AWX. Przebieg ~160000km.
Jezdzi sie bardzo przyjemnie jednak jak dla mnie samochod jest troszke za slaby (przesiadlem sie z okulara 2.8 V6 204KM).
Chcialbym poddac auto chiptuningowi. Zalozylem ten watek, zeby uzyskac jakies opinie innych osob, ktore maja juz takie autka/silniki po wirusie.Jak to wszystko wyglada po oprocz tego, ze samochod fajniej jezdzi? Glownie chodzi mi o informacje na temat tego czy po takim zabiegu nagle auto nie staje sie awaryjne (jak jest ze sprzeglem, turbina, wtryskami, itp.)? Jak jest ze spalaniem?
Moj zamysl jest taki, zeby oddac samochod do Master's Tuning (bo mam ich na miejscu w Piasecznie) i niech fachowcy je zhamuja na serii, pomierza wszystko i wydadza werdykt czy warto sie pchac w podnoszenie mocy w moim silniku czy nie. Po prostu na chwile obecna w aucie nie dzieje sie nic. Jedyne wymiany to eksploatacja i takie cos mi odpowiada bo samochod ma jezdzic, a nie stac w warsztacie Oczywicie licze sie z tym, ze po chipie zuzycie materialow bedzie wieksze i to tez jest do przyjecia przeze mnie, ale chcialbym sie ustrzec "lawinowej" serii awarii Wiem ze tutaj jest cos za cos, ale powiedzmy to ze sprzeglo czy turbina mi padnie iles tam tysiecy kilometrow wczesniej niz jakby chipa nie bylo to jest dla mnie oczywiste. Bardziej chodzi mi o to czy nie jest tak ze po chipe wyskakuja jakies check enginy i inne bzdety bo czujniczkom cos sie nie zgadza.
Auto znam praktycznie od poczatku i zadnych powaznych usterek przy silniku lub przeniesieniu napedu nie bylo. Ogolnie auto jezdzi jak nalezy i nie ma zadnych problemow. Wydaje mi sie, ze silnik jest dobrym pacjentem do chiptunigu, ale chcialbym tez uslyszec Wasze opinie. Wstepnie chcialbym podniesc moc do okolic 160-170 KM (~-360-380Nm), czyli teoretycznie bezpiecznie. Jak ta operacja sie powiedzie i bede zadowolony to pozniej bede myslec o dalszych modyfikacjach, zeby bylo ~200KM, ale to juz wiem, ze bez wymiany osprzetu sie nie obejdzie
Z gory dziekuje ze wszelkie wypowiedzi i opinie.
Posiadam Skode Superb I z 2005 roku. Silnik 1.9 TDI AWX. Przebieg ~160000km.
Jezdzi sie bardzo przyjemnie jednak jak dla mnie samochod jest troszke za slaby (przesiadlem sie z okulara 2.8 V6 204KM).
Chcialbym poddac auto chiptuningowi. Zalozylem ten watek, zeby uzyskac jakies opinie innych osob, ktore maja juz takie autka/silniki po wirusie.Jak to wszystko wyglada po oprocz tego, ze samochod fajniej jezdzi? Glownie chodzi mi o informacje na temat tego czy po takim zabiegu nagle auto nie staje sie awaryjne (jak jest ze sprzeglem, turbina, wtryskami, itp.)? Jak jest ze spalaniem?
Moj zamysl jest taki, zeby oddac samochod do Master's Tuning (bo mam ich na miejscu w Piasecznie) i niech fachowcy je zhamuja na serii, pomierza wszystko i wydadza werdykt czy warto sie pchac w podnoszenie mocy w moim silniku czy nie. Po prostu na chwile obecna w aucie nie dzieje sie nic. Jedyne wymiany to eksploatacja i takie cos mi odpowiada bo samochod ma jezdzic, a nie stac w warsztacie Oczywicie licze sie z tym, ze po chipie zuzycie materialow bedzie wieksze i to tez jest do przyjecia przeze mnie, ale chcialbym sie ustrzec "lawinowej" serii awarii Wiem ze tutaj jest cos za cos, ale powiedzmy to ze sprzeglo czy turbina mi padnie iles tam tysiecy kilometrow wczesniej niz jakby chipa nie bylo to jest dla mnie oczywiste. Bardziej chodzi mi o to czy nie jest tak ze po chipe wyskakuja jakies check enginy i inne bzdety bo czujniczkom cos sie nie zgadza.
Auto znam praktycznie od poczatku i zadnych powaznych usterek przy silniku lub przeniesieniu napedu nie bylo. Ogolnie auto jezdzi jak nalezy i nie ma zadnych problemow. Wydaje mi sie, ze silnik jest dobrym pacjentem do chiptunigu, ale chcialbym tez uslyszec Wasze opinie. Wstepnie chcialbym podniesc moc do okolic 160-170 KM (~-360-380Nm), czyli teoretycznie bezpiecznie. Jak ta operacja sie powiedzie i bede zadowolony to pozniej bede myslec o dalszych modyfikacjach, zeby bylo ~200KM, ale to juz wiem, ze bez wymiany osprzetu sie nie obejdzie
Z gory dziekuje ze wszelkie wypowiedzi i opinie.
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Witaj. Ja mam wgrane mapy z innej w-wskiej firmy. Zabieg odbył się przy 164000km, spalanie pozostało na niezmienionym poziomie, po 4tyś km nic się nie dzieje, żadnych kontrolek ani nic o czym pisałeś. Mogę powiedziec że auto jest dużo bardziej elastyczne i od niższych zakresów obrotów naprawdę chce jechać. Wyprzedzanie na 4 i 5 biegu to bajka a zdziwione wielkie oczy kierowców z wyprzedzanych Passatów B6 2.0 TDI to bezcenny widok.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Artur
- Lokalizacja: WND
- Kontakt:
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Miałem taki silnik w O1 (oznaczenie ASZ), zrobiony przy 13,5 tyś. na 166KM, 394NM.Przejechałem nim ponad 150 tys.,a potem sprzedałem.
Jedyny problem miałem ze sprzęgłem ,ale w tych silnikach był problem, nawet przy seryjnym silniku.Ja w efekcie zmieniłem na te od wersji 150KM.
A tak tylko materiały eksploatacyjne, tarcze starczyły na 100tyś., klocki przód jakie bym nie założył na 40, a tył po 50 tyś.
Oleju od wymiany do wymiany (15tyś.) prawie nie dolewałem, a jeśli juz to jakieś śladowe ilości.
Jeśli jesteś pewien auta i będziesz dbał, to rób śmiało, nic nie powinno sie dziać.Zresztą, przed chipem, Masters zapewne postawi diagnozę i wyda werdykt co i jak.
Jedyny problem miałem ze sprzęgłem ,ale w tych silnikach był problem, nawet przy seryjnym silniku.Ja w efekcie zmieniłem na te od wersji 150KM.
A tak tylko materiały eksploatacyjne, tarcze starczyły na 100tyś., klocki przód jakie bym nie założył na 40, a tył po 50 tyś.
Oleju od wymiany do wymiany (15tyś.) prawie nie dolewałem, a jeśli juz to jakieś śladowe ilości.
Jeśli jesteś pewien auta i będziesz dbał, to rób śmiało, nic nie powinno sie dziać.Zresztą, przed chipem, Masters zapewne postawi diagnozę i wyda werdykt co i jak.
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Mój miał wgranego chipa już przy 30 tys km, teraz mam prawie 240 tys i poza zmianą sprzęgła z kołem dwumasowym przy 170 tys km nic złego się nie działo. Spalanie wg. mnie delikatnie spadło.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 179KM/353Nm
- Lokalizacja: WPI/WCI
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Widzę, że nie ma czego się obawiać. Teraz oddam auto na przegląd, żeby zmienić olej, filtry i co tam wyjdzie, a potem pewnie hamownia
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 179KM/353Nm
- Lokalizacja: WPI/WCI
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Podnoszę temat bo byłem hamować auto
Wyszło tak...
Seria około 140PS i 300Nm. Po programie 178,5KM i 353,5Nm.
Autko fajnie jeździ ale jest jeden problemik. Dziś jak jechałem to zauważyłem, że mi się sprzęgło potrafi śliznąć. Powiedzmy, że tego się spodziewałem bo jest już wysłużone. Ogólnie chcę je wymienić na nowe. I teraz pytanie. Co włożyć? Założyć nówkę LUK/SACHS czy kombinować z czymś innym? Możliwe, że jeszcze będę chciał w przyszłości co nieco podnieść (+ FMIC). I przy okazji. Jakie są koszta wymiany sprzęgła (komplet - bez koła dwumasowego bo rozumiem, że wymiana sprzęgła nie wymaga wymiany koła)?
Pozdrawiam!
Wyszło tak...
Seria około 140PS i 300Nm. Po programie 178,5KM i 353,5Nm.
Autko fajnie jeździ ale jest jeden problemik. Dziś jak jechałem to zauważyłem, że mi się sprzęgło potrafi śliznąć. Powiedzmy, że tego się spodziewałem bo jest już wysłużone. Ogólnie chcę je wymienić na nowe. I teraz pytanie. Co włożyć? Założyć nówkę LUK/SACHS czy kombinować z czymś innym? Możliwe, że jeszcze będę chciał w przyszłości co nieco podnieść (+ FMIC). I przy okazji. Jakie są koszta wymiany sprzęgła (komplet - bez koła dwumasowego bo rozumiem, że wymiana sprzęgła nie wymaga wymiany koła)?
Pozdrawiam!
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Nie wymaga, ale jak coś drży przy przyspieszaniu to można pomyśleć o zmianie, żeby nie płacić 2 razy za robotę. Jak tylko się ślizga to nie potrzeba.
- Krzysiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
- Imię: jak w nicku
- Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
- Kontakt:
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Ja bym wybrał LUKA
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 179KM/353Nm
- Lokalizacja: WPI/WCI
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Ogólnie tylko się ślizga. Jutro jadę w trasę więc zobaczę co i jak bo dziś to tylko po mieście jeździłem.
Drgań nie ma więc pewnie wymienię na nowy komplet i będę śmigać
A co koledzy sądzą o wykresie?
Drgań nie ma więc pewnie wymienię na nowy komplet i będę śmigać
A co koledzy sądzą o wykresie?
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Wg. mnie bardzo ładny przebieg momentu, w dużym przedziale obrotów jest ponad 300Nm a to ważne przy wyprzedzaniu. Ładnie wyciągnięto kucyki ale to zapewne z uwagi na dobry stan silnika skoro w serii miał 140KM. Zrób sprzęgło i śmigaj
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Klosiak, patrząc na przebieg momentu i wartość mocy maksymalnej, a także hamownię, stawiam na Mastersa. Zgadłem?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2014, o 16:36 przez Misiek Fisiek, łącznie zmieniany 1 raz.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 179KM/353Nm
- Lokalizacja: WPI/WCI
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Tak...chip robiony u Mastersa
Dzis przejechalem trase i jest wypas. Wlasnie o to mi chodzilo. Auto lepiej jedzie w przedziale 80-180 km/h
Niestety delikatny slizg jest takze sprzeglo do roboty bedzie. W sytuacjach gdy jade powiedzmy kolo 80km/h na 4 biegu (obroty ~2000) i mu mocno depne. Jak operuje gazem delikatnie i plynniej to slizgu nie ma. Na 5-tce podobnie.
Czy trzeba wymianiac dwumase razem ze sprzeglem czy nie ma takiej potrzeby? Pytam bo mechanik mi dzis powiedzial, ze trzeba razem z dwumasem. Ma tez mi poszukac zestawu bez dwumasy i jak znajdzie to pewnie wloze cos w tym stylu.
Dzis przejechalem trase i jest wypas. Wlasnie o to mi chodzilo. Auto lepiej jedzie w przedziale 80-180 km/h
Niestety delikatny slizg jest takze sprzeglo do roboty bedzie. W sytuacjach gdy jade powiedzmy kolo 80km/h na 4 biegu (obroty ~2000) i mu mocno depne. Jak operuje gazem delikatnie i plynniej to slizgu nie ma. Na 5-tce podobnie.
Czy trzeba wymianiac dwumase razem ze sprzeglem czy nie ma takiej potrzeby? Pytam bo mechanik mi dzis powiedzial, ze trzeba razem z dwumasem. Ma tez mi poszukac zestawu bez dwumasy i jak znajdzie to pewnie wloze cos w tym stylu.
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
- bandit57
- Posty: 203
- Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 196KM / 410 Nm
- Imię: Michał
- Kontakt:
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Wedlug mnie komplet powinien poleciec, bo po pierwsze po co ladowac sie 2 razy w koszta ( zdjecie zalozenie skrzyni ) a po drugie czas tych napraw.. Zobaczysz zreszta, jak zdejma skrzynie, bo byc moze dwumas jest zdrowy i rzeczywiscie beda to zbedne koszta ale bym sie przymierzal do wariantu pierwszego.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX
Koledzy kupiłem niedawno Superba z AWX. Poprzedni właściciel podniósł na 162KM i 360Nm. Mi to styka ale jest jeden problem. Przy dynamicznym przyspieszaniu na 4 i 5 biegu w okolicach 2000 obr występuje charakterystyczne szarpnięcie wozem. Jak jadę spokojnie to jest ok. Co to może być? Sprzęgło i skrzynia chodzi bez zarzutu, drgań poza tym jakiś większych nie ma.