[S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
[S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
Witam was,
Chciałbym się przesiąść z Fabii na coś większego (2dzieci) i wymarzyłem sobie SuperB, trochę poczytałem wasze forum i wiem tyle że sam silnik 1.8 TSI z 2016 jest jak najbardziej Ok, ale DSG z którym jest DQ200 to słaby pomysł jeśli auto ma 200kkm. Zastanawiam się nad tą ofertą:
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-superb-ID6EqFVY.html
Ale obawiam się że muszę po zakupie zrobić rozrząd + 2masa ze sprzęgłem. Czy faktycznie przy tym przebiegu takie rzeczy się robi ?
Czy osoby które mają bardziej oblatany temat mogłyby napisać co sądzą ?
Chciałbym się przesiąść z Fabii na coś większego (2dzieci) i wymarzyłem sobie SuperB, trochę poczytałem wasze forum i wiem tyle że sam silnik 1.8 TSI z 2016 jest jak najbardziej Ok, ale DSG z którym jest DQ200 to słaby pomysł jeśli auto ma 200kkm. Zastanawiam się nad tą ofertą:
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-superb-ID6EqFVY.html
Ale obawiam się że muszę po zakupie zrobić rozrząd + 2masa ze sprzęgłem. Czy faktycznie przy tym przebiegu takie rzeczy się robi ?
Czy osoby które mają bardziej oblatany temat mogłyby napisać co sądzą ?
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 235 KM 496 NM
- Imię: Łukasz
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
Samochód wygląda dobrze, był jeżdżony w trasach więc to na jego korzyść. Jeśli nie był katowany na trybie eco to o dwumasę byłbym spokojny, mam passata 2.0 200 przebiegu kolega ma taki sam 220 tys przebiegu i na chwilę obecną bez problemów. Rozrząd musiałbyś sprawdzić w vcds, ale to już będzie na niego czas. Zwróc uwagę na przód samochodu, może mieć sporo odprysków jeśłi był latany w trasach. Warto również żebyś się przejechał i sprawdził czy dsg nie szarpie przy ruszaniu czy zmianie biegów. Jeszcze jedna ważna rzecz - przy tym przebiegu ksenony będą już trochę zmęczone - do wymiany pewnie żarniki i odbłyśniki do regeneracji.
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
Olafejs, po pierwsze model który chcesz kupić to Superb a nie superB czy superC.
Teraz kolejna rzecz. Kupowanie Superba 1.8 TSI z DSG to trochę słaby pomysł. Po pierwsze dlatego że zamiast 320 Nm jak w manualu,, nasz tam obniżony do 250 Nm moment obrotowy. Po drugie masz tam skrzynię z suchymi sprzęgłami które są dość awaryjne przy wyższych przebiegach. Moim zdaniem jeśli 1.8 TSI to tylko z manualem. A jeśli DSG to 2.0 TSI.
Teraz kolejna rzecz. Kupowanie Superba 1.8 TSI z DSG to trochę słaby pomysł. Po pierwsze dlatego że zamiast 320 Nm jak w manualu,, nasz tam obniżony do 250 Nm moment obrotowy. Po drugie masz tam skrzynię z suchymi sprzęgłami które są dość awaryjne przy wyższych przebiegach. Moim zdaniem jeśli 1.8 TSI to tylko z manualem. A jeśli DSG to 2.0 TSI.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 235 KM 496 NM
- Imię: Łukasz
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
Kolega ma racje z ta skrzynią i silnikiem 1.8, nie pisałem tego bo myślałem że już temat znasz i go zgłębiłeś przed zakupem.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
Na prawdę do 1.8 TSI z początku produkcji pakowali DQ200? Jakoś nie chce się wierzyć
-
- Posty: 1072
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
W prawie całym VAGu do 1.8 TSI FWD wrzucali DQ200, nie tylko w Superbie na początku produkcji.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
W sumie nie wiem czy trzeba się aż tak tą skrzynią przejmować. Oczywiście kultura jej pracy jest gorsza niż starszych mokrych braci, ale to nie jest tak, że ona pada co 30kkm. W moim poprzednim Skodziu nalatałem z DQ200 80kkm bez żadnych problemów, przy tym przebiegu aby przedłużyć jej żywotność pasowałoby wymienić płyny, choć ASO Skody tak średnio się na to zapatruje. Natomiast nawet jeżeli nie wymienisz i nawet jak padnie, to jest to dość tania skrzynia, więc wydaje mi się, że z wymianą nawet wydatek 10-15k PLN za kolejne minimum 100kkm a może i 200kkm skoro tyle ma nalatany ten Superb nie jest czymś co się nie zamrtyzuje
Samochód wygląda na zadbany, skóry ładne a do tego świetne wyposażenie. Przebieg oczywiście sugeruje po prostu konieczność zrobienia tych rzadziej robionych elementów eksploatacyjnych, ale to nic strasznego - po prostu inwestycja na długie spokojne lata. Ja bym się tego samochodu nie obawiał, no chyba, że chcesz inny silnik i skrzynię, natomiast na pewno warto go rozważyć - ten egzemplarz wydaje się byc dobrze traktowany.
Samochód wygląda na zadbany, skóry ładne a do tego świetne wyposażenie. Przebieg oczywiście sugeruje po prostu konieczność zrobienia tych rzadziej robionych elementów eksploatacyjnych, ale to nic strasznego - po prostu inwestycja na długie spokojne lata. Ja bym się tego samochodu nie obawiał, no chyba, że chcesz inny silnik i skrzynię, natomiast na pewno warto go rozważyć - ten egzemplarz wydaje się byc dobrze traktowany.
-
- Posty: 1072
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
Też muszę przyznać że to przesada z tym że DQ200 jest jakoś znacznie bardziej awaryjna niż DQ250 czy DQ381.
Każda z tych skrzyń miała już pewnie co najmniej kilka jak nie kilkanaście rewizji (no może poza DQ381).
Faktem jest że same sprzęgła mają krótszą żywotność - ale jednocześnie te suche sprzęgła są tańsze niż te mokre.
Każda z tych skrzyń miała już pewnie co najmniej kilka jak nie kilkanaście rewizji (no może poza DQ381).
Faktem jest że same sprzęgła mają krótszą żywotność - ale jednocześnie te suche sprzęgła są tańsze niż te mokre.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
Ale różnica w max. momencie obrotowym rzędu 70 Nm na korzyść manuala to jest przepaść i chyba głównie to by mi przeszkadzało. Miałem 1.8 TSI z manualem (320 Nm) więc wiem, że dzięki właśnie dużemu momentowi ten silnik był niesamowicie elastyczny i zapewniał fajne osiągi. Miałem też poprzedniego 1.8 TSI w Superbie 2 i tam było właśnie 250 Nm. Mam więc świetne porównanie. Te 70 Nm robi wielką różnicę.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
To prawda, ale w Superbie chodzi o wygodę, w skrzyni automatycznej tym bardziej, to wygoda jest na pierwszym miejscu. Oczywiście Superb z tym silnikiem to nie będzie rakieta, ale większości raczej na co dzień rakieta nie jest potrzebna a komfortowa kanapa
-
- Posty: 1072
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
Oj, akurat większość na tym forum to próbuje z Superba zrobić coś zupełnie innego niż jego kanapowe przeznaczenie
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
Jak chce kanapę to włączam tryb eco czy tam comfort i wio. Ale jak chce się zabawić, strzelać z wydechu, czuć przeciążenia to mogę to zrobić i mam wtedy banan na twarzy. Co kto lubi.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
Ja tu tylko o pierwotnej naturze i typowym, najczęstszym zastosowaniu tego samochodu, zresztą sięgającej daleko w historię, bo także do modelu Superb z roku 1934:
https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0kod ... 80%931949)
jaki VOS-a:
https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_VOS
Swoją drogą ciekawe, czy Skoda wskrzesi VOS-a, gdyby miała kiedyś chrapkę na segment "F"
Natomiast jak ktoś chce zrobić z Superba takie tańsze RS6 to niech robi i ma z tego radochę na zdrowie , chociaż zgaduję, że to i tak pewnie z jednostki 272 i 280. Natomiast faktycznie troszku szkoda braku tych klap po faceliftingu, to turbo Continentala z 400Nm przyjemnie odpycha bryłę, ciągnie całkiem nisko jak na samochód na turbosprężarce, ale brzmienie w trybie sport pozostaje zupełnie takie samo jak w innych trybach. Jedyna różnica brzmieniowa wynika z trzymania wyższych obrotów.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
Brzmienia nie masz od klap, tylko od restrykcyjnych/wyciszonych końcowych tłumików. Bez ich podmiany w nowych 272/280 z dzwiękiem nic zbytnio nie da się zrobić W starych 280 z klapami dzwięk na otwartych był ciut lepszy, ale dalej to nie to
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K
W serii jest bardzo duża różnica w odczuciu "mocy" między DSG a manualem. DQ200 to dobra skrzynia, ale do 1.0-1.5TSI.Big pisze: ↑8 mar 2022, o 18:36 Kupowanie Superba 1.8 TSI z DSG to trochę słaby pomysł. Po pierwsze dlatego że zamiast 320 Nm jak w manualu,, nasz tam obniżony do 250 Nm moment obrotowy. Po drugie masz tam skrzynię z suchymi sprzęgłami które są dość awaryjne przy wyższych przebiegach. Moim zdaniem jeśli 1.8 TSI to tylko z manualem. A jeśli DSG to 2.0 TSI.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -