1.8 T Akumulator
- bednar676
- Posty: 126
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Kielce
1.8 T Akumulator
Panowi szybkie pytanie Jaki aku do 1.8 T ? W kodzie wyposazenia mam 60 Ah/280A alternator 120A. Czy to nie aby za mało ? Zasadniczo wszystko mam w elektryce. 4x podgrzewana fotele lusterka szyby itp. Przymierzam sie do Varta Blue SILVER 74 Ah 680 A. Co myslicie ?
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 163/370
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Rumia
Re: 1.8 T Akumulator
Jeżeli fabryka taki montuje,to po co chcesz zmieniać?To nie diesel.A poza tym,większy aku może nie doładowywać,Ponad 20% różnicy,to sporo.
Ale 280 A to chyba błąd??Chyba 520-550A ??
Ale 280 A to chyba błąd??Chyba 520-550A ??
- bednar676
- Posty: 126
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Kielce
Re: 1.8 T Akumulator
Kolego własnie też sie zdziwiłem W kodzie wyposazenia jest opisane 60Ah/280A. Znalałem taki oryginalny aku
zapewno chodziło o cos takiego. Po co wiekszy ? hmm doszła instalacja LPG byc moze w niedługim czasie dojdzie mocniejsze audio i duza ori nawigacja to jednak sa pozeracze pradu. Finalnie założyłem VARTA SILVER DYNAMIC 61Ah/600A
zapewno chodziło o cos takiego. Po co wiekszy ? hmm doszła instalacja LPG byc moze w niedługim czasie dojdzie mocniejsze audio i duza ori nawigacja to jednak sa pozeracze pradu. Finalnie założyłem VARTA SILVER DYNAMIC 61Ah/600A
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 12 lis 2014, o 08:11
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: 1.8 T Akumulator
Montowanie zbyt dużych aku mija się z celem. Ma on za zadanie dostarczyć energię potrzebną do rozruchu jednostki oraz do zasilenia urządzeń elektrycznych w trakcie postoju. Zasila także instalację w momencie, gdy silnik pojazdu jest włączony, a prędkość obrotowa jest zbyt mała, aby alternator mógł dostarczyć wymagany prąd - to oczywiście teoria dla prawidłowo działającej instalacji.
Resztę pracy wykonuje alternator.
Po za tym niedoładowany akumulator szybko dokończy żywota.
Sprawdź alternator jeżeli ma 90 A to pewnie norma 280/60
w moim 1,9 TDI alternator to 120 A , natomiast akumulator 380/72
Choć sam mam większy, ale w granicach normy
Resztę pracy wykonuje alternator.
Po za tym niedoładowany akumulator szybko dokończy żywota.
Sprawdź alternator jeżeli ma 90 A to pewnie norma 280/60
w moim 1,9 TDI alternator to 120 A , natomiast akumulator 380/72
Choć sam mam większy, ale w granicach normy
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 163/370
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Rumia
Re: 1.8 T Akumulator
No nieee.U nas w dieslu to raczej rozruchowej minimum 640A według producenta.Ja mam 680A i jest oki.Kiedyś zamontowałem większy aku niż fabryka dała i miałem problem z doładowywaniem.A tak jak Sławek pisze,podczas jazdy prąd generuje alternator i pobór odbywa się z niego na wszystkie urządzenia..Sławek123 pisze:Montowanie zbyt dużych aku mija się z celem. Ma on za zadanie dostarczyć energię potrzebną do rozruchu jednostki oraz do zasilenia urządzeń elektrycznych w trakcie postoju. Zasila także instalację w momencie, gdy silnik pojazdu jest włączony, a prędkość obrotowa jest zbyt mała, aby alternator mógł dostarczyć wymagany prąd - to oczywiście teoria dla prawidłowo działającej instalacji.
Resztę pracy wykonuje alternator.
Po za tym niedoładowany akumulator szybko dokończy żywota.
Sprawdź alternator jeżeli ma 90 A to pewnie norma 280/60
w moim 1,9 TDI alternator to 120 A , natomiast akumulator 380/72
Choć sam mam większy, ale w granicach normy
Z tego co wiem,to na wypasione sprzęta audio,wstawia się oddzielny aku z zabezpieczeniem zwrotnym poboru prądu (przyjmuje ładowanie ale nie oddaje np.na silnik,światła etc.) i oddzielnym ładowaniem (czasami).
Pzdr.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 12 lis 2014, o 08:11
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: 1.8 T Akumulator
Najpierw powinieneś ustalić w jakich normach podajemy info:) czy DIN (A) ; czy EN (A) - porównaj ... Zresztą częsta przyczyna nieporozumień.
Ja zasugerowałem się normami podanymi w pierwszym wpisie
Ja zasugerowałem się normami podanymi w pierwszym wpisie
- bednar676
- Posty: 126
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Kielce
Re: 1.8 T Akumulator
Wklepałem to co pokazało po kodzie wyposazenia niech potomni wiedza Sorki za nieciagniecie
- Fzhut
- Posty: 17
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 11:10
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
Re: 1.8 T Akumulator
W moim kodzie wyposażenia to pokazał jeszcze mniejszy
J1P = Battery 220 A (44 Ah)
8GD = Alternator 90A
B17 = Type approval Poland
Pierwszy właściciel kupował ją w Polsce więc nie jest to raczej model dla jakiegoś cieplejszego kraju.
Ale taki mały akumulator to chyba w tico lub innym maleństwie się montuję.
Właśnie padł mi akumulator i jaki mam kupić taki jak dała fabryka czy jednak jakieś 60 ah ?
J1P = Battery 220 A (44 Ah)
8GD = Alternator 90A
B17 = Type approval Poland
Pierwszy właściciel kupował ją w Polsce więc nie jest to raczej model dla jakiegoś cieplejszego kraju.
Ale taki mały akumulator to chyba w tico lub innym maleństwie się montuję.
Właśnie padł mi akumulator i jaki mam kupić taki jak dała fabryka czy jednak jakieś 60 ah ?
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 163/370
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Rumia
Re: 1.8 T Akumulator
44 Ah to moim zdaniem troszkę mało,ja bym założył 55 Ah.Altek powinien dać radę.
- Fzhut
- Posty: 17
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 11:10
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
Re: 1.8 T Akumulator
Wymieniłem na bosch 60 ah.
Ale stary wyjąłem miał na nalepce 44 ah więc może taki wystarcza ?
Ten stary akumulator miał faktycznie już tylko 14 ah (nie wiem jak z prądem rozruchowym) pojemności więc to było głównym powodem
Ale stary wyjąłem miał na nalepce 44 ah więc może taki wystarcza ?
Ten stary akumulator miał faktycznie już tylko 14 ah (nie wiem jak z prądem rozruchowym) pojemności więc to było głównym powodem