Wypalanie filtra DPF?

fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

mazur1990 pisze: 9 lip 2020, o 21:40 chyba, że ktoś przyjedzie z takim samym silnikiem i wtedy moze wgra
Nie ma nic gorszego jak wgranie obcej mapy, z niewiadomo jakimi modyfikacjami, z obcego auta. Najpierw seria, potem obróbka. Uciekaj od tego partacza.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Dziś zabrałem się za sprawdzenie Superba wersja softu 9978 wyniki poniżej.
Brak błędów na silniku :D
Wtryski sprawdzane na włączonej klimatyzacji (zapomniałem wyłączyć). Norma wynosi (+-1,5) ja mam po regeneracji jeżdżę już ponad pół roku w mojej ocenie jest dobrze (1 cylinder ma lekko podniesione ok +0,92).
Obrazek

Poniżej wartości przed wypalaniem. Dodam, że zaczęło się szarpanie przy startowaniu (bieg nr 3 przedział obr. 1500-2000tys.)

Obrazek

Poniżej zaczęło się wypalanie wrzuciłem tylko screeny. Rzuciło mi się w oczy, że przed wypalaniem była bardzo niska niska wartość obliczona ale za to była wysoka wartość zmierzona. W trakcie wypalania obie wartości się wyrównały. Wypalanie zaczęło się po ok 60km :lol:

Obrazek
Obrazek

Dodatkowo zrobiłem jeszcze pomiar dynamiczny DPF (3bieg od 1300tys. obr. pedał w podłogę aż do czerwonego) wartość różnicy ciśnień pokazywała ok. 270hPa (prawdopodobnie sprawny DPF nie powinien mieć więcej jak 200hPa).
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Jeśli faktycznie DPF jest już walnięty to chyba jedyna opcja to go wywalić i zaslepić EGR.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

NERON81 pisze: 10 lip 2020, o 19:52 Jeśli faktycznie DPF jest już walnięty to chyba jedyna opcja to go wywalić i zaslepić EGR.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
DPF idzie do wywalenia EGR do wylaczenia bo to zło strasznie doi kase.

Neron81 jak możesz pokaż swoje parametry różnicy cisnienia w pomiarze dynamicznym chciałbym porównać.
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Wartości z A4 B8 nalot ponad 320tys. bez akcji dieselgate, DPF nigdy nie czyszczony nawet nie wiem, że tam jest ;)
Obrazek
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

mazur1990 pisze:
NERON81 pisze: 10 lip 2020, o 19:52 Jeśli faktycznie DPF jest już walnięty to chyba jedyna opcja to go wywalić i zaslepić EGR.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
DPF idzie do wywalenia EGR do wylaczenia bo to zło strasznie doi kase.

Neron81 jak możesz pokaż swoje parametry różnicy cisnienia w pomiarze dynamicznym chciałbym porównać.
Z obdeleven jest ciężko wrzucić fotkę bo nie ma wszystkich parametrów na jednym ekraniw.W jakim zakresie obrotów chcesz zobaczyć różnice ciśnień?

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Poprostu podaj jaką będziesz mieć maksymalną wartość różnicy ciśnienia (3 bieg start od 1500obr/min. pedał w podłogę, aż do 4000obr/min). Nie musi być screen robiony ;).
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Ok,będę miał chwile to wrzucę.Tak się zastanawiam jak to jest z tym dieselgate...Jakoś nie słyszę zeby np w superbie3 były problemy z częstym wypalaniem dpfa...

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

ktryk
Posty: 233
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: ktryk »

W S3 jest całkiem inny silnik. Jest to całkowicie inna jednostka 2,0 jak i 1,6 tdi. Inny dpf, inny EGR . Do egra wpadają tylko spaliny oczyszczone przez najpierw katalizator potem dpf. Czyli praktycznie tylko czysty gaz bez sadzy, olejów ITP. Przez co się nie zapycha, nie zakleja i ogólnie jest praktycznie bezawaryjny. A dpf wypala się co ok.300 km.
Wymiana egra zajmuje o wiele mniej czasu jak w S2 i jest o wiele tańszy i prostszy konstrukcyjnie. Ceny używanych zaczynają się od 50 zł, bo się po prostu nie psują.
Temat oczywiście dotyczy całej grupy VW i od rocznika 2014 w górę.
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

derk13 pisze: 7 lip 2020, o 21:57 Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f

Jak oceniacie ?
z 11.07
E00021 Prędkość obrotowa silnika 786 /min
IDE00365-ENG99400 Różnica dawki wtrysku cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 0.5733 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Różnica dawki wtrysku cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 -0.4107 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Różnica dawki wtrysku cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 0.3276 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Różnica dawki wtrysku cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 -0.5385 mg/stroke
IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 8.71 hPa
IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] -1.58 hPa
IDE00434-ENG102050 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy-MASS_SOOT_SIM_PF 19.90 g
IDE00435-ENG101197 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy-MASS_SOOT_PHY_PF 13.78 g
IDE00436-ENG102397 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji-DIST_RGN 728.8 km
IDE00472-ENG99569 Średnia dawka wtrysku-MF_INJ_SUM 5.980 mg/stroke
IDE04263-ENG102014 Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 9.62 hPa

Po trasie 250km zrobione w odcinkach do 10km.
Z tego wynika, że przybywa 1mg sadzy na 30km

Zastanawia mnie poziom różnicy wtrysków na cylinder, za każdym razem są inne wartości.
Teraz np. w miarę równe i łapiące się w normie.
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

mazur1990 pisze: 10 lip 2020, o 19:48 Dziś zabrałem się za sprawdzenie Superba wersja softu 9978 wyniki poniżej.
Brak błędów na silniku :D
Wtryski sprawdzane na włączonej klimatyzacji (zapomniałem wyłączyć). Norma wynosi (+-1,5) ja mam po regeneracji jeżdżę już ponad pół roku w mojej ocenie jest dobrze (1 cylinder ma lekko podniesione ok +0,92).
Obrazek

Poniżej wartości przed wypalaniem. Dodam, że zaczęło się szarpanie przy startowaniu (bieg nr 3 przedział obr. 1500-2000tys.)

Obrazek

Poniżej zaczęło się wypalanie wrzuciłem tylko screeny. Rzuciło mi się w oczy, że przed wypalaniem była bardzo niska niska wartość obliczona ale za to była wysoka wartość zmierzona. W trakcie wypalania obie wartości się wyrównały. Wypalanie zaczęło się po ok 60km :lol:

Obrazek
Obrazek

Dodatkowo zrobiłem jeszcze pomiar dynamiczny DPF (3bieg od 1300tys. obr. pedał w podłogę aż do czerwonego) wartość różnicy ciśnień pokazywała ok. 270hPa (prawdopodobnie sprawny DPF nie powinien mieć więcej jak 200hPa).
DPF masz po czyszczeniu, po oczyszczeniu miałeś wpisany nowy PDF . Po tym zabiegu masz wartość popiołu w oleju 0,00.
Czyli zawartość popiołu w oleju jest wyliczona na podstawie ilości wypaleń PDF ?
Jeśli tak to, ta wartość nie jest dokładna ?
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Po czyszczeniu mam zrobione juz ponad 3tys.km czemu jest 0.00 popiołu w oleju nie wiem...
loko34
Posty: 98
Rejestracja: 11 cze 2017, o 10:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Jacek

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: loko34 »

Wartości w mml zmieniają się bardzo wolno oczywiście pod warunkiem sprawnego auta mi 0.01 wskoczyło po roku od założenia i przebiegu 20000kkm

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

mazur1990 pisze: 12 lip 2020, o 16:28 Po czyszczeniu mam zrobione juz ponad 3tys.km czemu jest 0.00 popiołu w oleju nie wiem...
Masz 3000km przebiegu, a od ostatniego wypalania miałeś przejechane 63km
3000km/60km=wychodzi okolo 50 wypaleń
Zakładając że PDF powinien wypalać co 700km , to zabrudzenie olejem jak przy przebiegu około 35000km.

Być może źle to rozumiem.
tombo77
Posty: 45
Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomasz

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: tombo77 »

Panowie a ja mam auto od roku i ostatnio coś często mi się załącza wypalanie dpf-a co jakieś 200km .Stosunek trasa miasto 35/65 procent. Postanowiłem włączyć wypalanie serwisowe w drodze. Po zakończeniu wypalania mam takie wyniki. Czy ktoś wyjaśnij dlaczego zawartość popiołu mam 0!!!
IDE00427 Particle filter: difference pressure 3 hPa
IDE00428 Particle filter: offset for differential press. 0 hPa
IDE00430-ENG104207 Particle filter: field regeneration request status-Bit 0 0
IDE00431-ENG104207 Particle filter: field regeneration lock status-Bit 0 0
IDE00432 Particle filter: time since last regeneration 690 s
IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.00 l coś tu chyba nie tak!!!!!!
IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 1.36 g
IDE00435 Particle filter: soot mass measured -3.96 g
ODPOWIEDZ