Nie ma nic gorszego jak wgranie obcej mapy, z niewiadomo jakimi modyfikacjami, z obcego auta. Najpierw seria, potem obróbka. Uciekaj od tego partacza.
Wypalanie filtra DPF?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Dziś zabrałem się za sprawdzenie Superba wersja softu 9978 wyniki poniżej.
Brak błędów na silniku
Wtryski sprawdzane na włączonej klimatyzacji (zapomniałem wyłączyć). Norma wynosi (+-1,5) ja mam po regeneracji jeżdżę już ponad pół roku w mojej ocenie jest dobrze (1 cylinder ma lekko podniesione ok +0,92).
Poniżej wartości przed wypalaniem. Dodam, że zaczęło się szarpanie przy startowaniu (bieg nr 3 przedział obr. 1500-2000tys.)
Poniżej zaczęło się wypalanie wrzuciłem tylko screeny. Rzuciło mi się w oczy, że przed wypalaniem była bardzo niska niska wartość obliczona ale za to była wysoka wartość zmierzona. W trakcie wypalania obie wartości się wyrównały. Wypalanie zaczęło się po ok 60km
Dodatkowo zrobiłem jeszcze pomiar dynamiczny DPF (3bieg od 1300tys. obr. pedał w podłogę aż do czerwonego) wartość różnicy ciśnień pokazywała ok. 270hPa (prawdopodobnie sprawny DPF nie powinien mieć więcej jak 200hPa).
Brak błędów na silniku
Wtryski sprawdzane na włączonej klimatyzacji (zapomniałem wyłączyć). Norma wynosi (+-1,5) ja mam po regeneracji jeżdżę już ponad pół roku w mojej ocenie jest dobrze (1 cylinder ma lekko podniesione ok +0,92).
Poniżej wartości przed wypalaniem. Dodam, że zaczęło się szarpanie przy startowaniu (bieg nr 3 przedział obr. 1500-2000tys.)
Poniżej zaczęło się wypalanie wrzuciłem tylko screeny. Rzuciło mi się w oczy, że przed wypalaniem była bardzo niska niska wartość obliczona ale za to była wysoka wartość zmierzona. W trakcie wypalania obie wartości się wyrównały. Wypalanie zaczęło się po ok 60km
Dodatkowo zrobiłem jeszcze pomiar dynamiczny DPF (3bieg od 1300tys. obr. pedał w podłogę aż do czerwonego) wartość różnicy ciśnień pokazywała ok. 270hPa (prawdopodobnie sprawny DPF nie powinien mieć więcej jak 200hPa).
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wypalanie filtra DPF?
Jeśli faktycznie DPF jest już walnięty to chyba jedyna opcja to go wywalić i zaslepić EGR.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
DPF idzie do wywalenia EGR do wylaczenia bo to zło strasznie doi kase.
Neron81 jak możesz pokaż swoje parametry różnicy cisnienia w pomiarze dynamicznym chciałbym porównać.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Wartości z A4 B8 nalot ponad 320tys. bez akcji dieselgate, DPF nigdy nie czyszczony nawet nie wiem, że tam jest
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wypalanie filtra DPF?
Z obdeleven jest ciężko wrzucić fotkę bo nie ma wszystkich parametrów na jednym ekraniw.W jakim zakresie obrotów chcesz zobaczyć różnice ciśnień?mazur1990 pisze:DPF idzie do wywalenia EGR do wylaczenia bo to zło strasznie doi kase.
Neron81 jak możesz pokaż swoje parametry różnicy cisnienia w pomiarze dynamicznym chciałbym porównać.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Poprostu podaj jaką będziesz mieć maksymalną wartość różnicy ciśnienia (3 bieg start od 1500obr/min. pedał w podłogę, aż do 4000obr/min). Nie musi być screen robiony .
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ok,będę miał chwile to wrzucę.Tak się zastanawiam jak to jest z tym dieselgate...Jakoś nie słyszę zeby np w superbie3 były problemy z częstym wypalaniem dpfa...
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
W S3 jest całkiem inny silnik. Jest to całkowicie inna jednostka 2,0 jak i 1,6 tdi. Inny dpf, inny EGR . Do egra wpadają tylko spaliny oczyszczone przez najpierw katalizator potem dpf. Czyli praktycznie tylko czysty gaz bez sadzy, olejów ITP. Przez co się nie zapycha, nie zakleja i ogólnie jest praktycznie bezawaryjny. A dpf wypala się co ok.300 km.
Wymiana egra zajmuje o wiele mniej czasu jak w S2 i jest o wiele tańszy i prostszy konstrukcyjnie. Ceny używanych zaczynają się od 50 zł, bo się po prostu nie psują.
Temat oczywiście dotyczy całej grupy VW i od rocznika 2014 w górę.
Wymiana egra zajmuje o wiele mniej czasu jak w S2 i jest o wiele tańszy i prostszy konstrukcyjnie. Ceny używanych zaczynają się od 50 zł, bo się po prostu nie psują.
Temat oczywiście dotyczy całej grupy VW i od rocznika 2014 w górę.
Re: Wypalanie filtra DPF?
z 11.07derk13 pisze: ↑7 lip 2020, o 21:57 Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f
Jak oceniacie ?
E00021 Prędkość obrotowa silnika 786 /min
IDE00365-ENG99400 Różnica dawki wtrysku cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 0.5733 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Różnica dawki wtrysku cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 -0.4107 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Różnica dawki wtrysku cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 0.3276 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Różnica dawki wtrysku cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 -0.5385 mg/stroke
IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 8.71 hPa
IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] -1.58 hPa
IDE00434-ENG102050 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy-MASS_SOOT_SIM_PF 19.90 g
IDE00435-ENG101197 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy-MASS_SOOT_PHY_PF 13.78 g
IDE00436-ENG102397 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji-DIST_RGN 728.8 km
IDE00472-ENG99569 Średnia dawka wtrysku-MF_INJ_SUM 5.980 mg/stroke
IDE04263-ENG102014 Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 9.62 hPa
Po trasie 250km zrobione w odcinkach do 10km.
Z tego wynika, że przybywa 1mg sadzy na 30km
Zastanawia mnie poziom różnicy wtrysków na cylinder, za każdym razem są inne wartości.
Teraz np. w miarę równe i łapiące się w normie.
Re: Wypalanie filtra DPF?
DPF masz po czyszczeniu, po oczyszczeniu miałeś wpisany nowy PDF . Po tym zabiegu masz wartość popiołu w oleju 0,00.mazur1990 pisze: ↑10 lip 2020, o 19:48 Dziś zabrałem się za sprawdzenie Superba wersja softu 9978 wyniki poniżej.
Brak błędów na silniku
Wtryski sprawdzane na włączonej klimatyzacji (zapomniałem wyłączyć). Norma wynosi (+-1,5) ja mam po regeneracji jeżdżę już ponad pół roku w mojej ocenie jest dobrze (1 cylinder ma lekko podniesione ok +0,92).
Poniżej wartości przed wypalaniem. Dodam, że zaczęło się szarpanie przy startowaniu (bieg nr 3 przedział obr. 1500-2000tys.)
Poniżej zaczęło się wypalanie wrzuciłem tylko screeny. Rzuciło mi się w oczy, że przed wypalaniem była bardzo niska niska wartość obliczona ale za to była wysoka wartość zmierzona. W trakcie wypalania obie wartości się wyrównały. Wypalanie zaczęło się po ok 60km
Dodatkowo zrobiłem jeszcze pomiar dynamiczny DPF (3bieg od 1300tys. obr. pedał w podłogę aż do czerwonego) wartość różnicy ciśnień pokazywała ok. 270hPa (prawdopodobnie sprawny DPF nie powinien mieć więcej jak 200hPa).
Czyli zawartość popiołu w oleju jest wyliczona na podstawie ilości wypaleń PDF ?
Jeśli tak to, ta wartość nie jest dokładna ?
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Po czyszczeniu mam zrobione juz ponad 3tys.km czemu jest 0.00 popiołu w oleju nie wiem...
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2017, o 10:24
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Jacek
Re: Wypalanie filtra DPF?
Wartości w mml zmieniają się bardzo wolno oczywiście pod warunkiem sprawnego auta mi 0.01 wskoczyło po roku od założenia i przebiegu 20000kkm
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Re: Wypalanie filtra DPF?
Masz 3000km przebiegu, a od ostatniego wypalania miałeś przejechane 63km
3000km/60km=wychodzi okolo 50 wypaleń
Zakładając że PDF powinien wypalać co 700km , to zabrudzenie olejem jak przy przebiegu około 35000km.
Być może źle to rozumiem.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomasz
Re: Wypalanie filtra DPF?
Panowie a ja mam auto od roku i ostatnio coś często mi się załącza wypalanie dpf-a co jakieś 200km .Stosunek trasa miasto 35/65 procent. Postanowiłem włączyć wypalanie serwisowe w drodze. Po zakończeniu wypalania mam takie wyniki. Czy ktoś wyjaśnij dlaczego zawartość popiołu mam 0!!!
IDE00427 Particle filter: difference pressure 3 hPa
IDE00428 Particle filter: offset for differential press. 0 hPa
IDE00430-ENG104207 Particle filter: field regeneration request status-Bit 0 0
IDE00431-ENG104207 Particle filter: field regeneration lock status-Bit 0 0
IDE00432 Particle filter: time since last regeneration 690 s
IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.00 l coś tu chyba nie tak!!!!!!
IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 1.36 g
IDE00435 Particle filter: soot mass measured -3.96 g
IDE00427 Particle filter: difference pressure 3 hPa
IDE00428 Particle filter: offset for differential press. 0 hPa
IDE00430-ENG104207 Particle filter: field regeneration request status-Bit 0 0
IDE00431-ENG104207 Particle filter: field regeneration lock status-Bit 0 0
IDE00432 Particle filter: time since last regeneration 690 s
IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.00 l coś tu chyba nie tak!!!!!!
IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 1.36 g
IDE00435 Particle filter: soot mass measured -3.96 g