2.0TDi P0236
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
2.0TDi P0236
Heja ludzia!
Mam problem z błędem P0236...
Pojawił mi się on już drugi raz na/po trasie
Za każdym razem występuje po dłuższej jeździe
Najpierw trasa katowice-pszczyna było ok a w połowie drogi do domu pszczyna-katowice samochód stracił moc, temperatura cieczy wskoczyła na 110°C a oleju do 112°C
Błędy:
P0402
P0236
P0234
P0101
P13D6
Praca silnika
https://i.imgur.com/vXEhbH2.mp4
Temperaturę ogarnąłem (okazało się że po nagrzaniu puszcza jeden z przewodów za silnikiem)
Za drugim razem trasa katowice-cieszyn też ok a w drodze powrotnej również w połowie drogi błędy jak wyżej, tryb awaryjny a już pod samym domem samochód skakał jak kangur...
Wymieniłem czujniki:
Sprawdziłem korekty wtrysków przy
Normalniej delikatnej jeździe
I "palowaniu"
DPF i klapa z chłodnicy EGR pracuje poprawnie
Samochód pogoniłem na A4 i było wszystko ok... miał moc, pracował równo...
Dałem mu odpocząć na niskich obrotach potem podskoczyłem do sklepu po wodę i jak odpalałem samochód to zaś wyskoczył ten błąd...
Zgasiłem silnik, otwarłem drzwi, zamknąłem, odpaliłem ponownie i już błędu nie było...
Ktoś mi może podpowie który czujnik mogę jeszcze sprawdzić?
Czy to już może świadczyć o tym że turbina pada? Chociaż nie powinna?
Jeżeli problem może leżeć w turbinie to czy w końcu ta z 184/190KM (CUNA) pasuje do CRLB P&P? Bo na jednym forum piszą że tak a na drugim że nie...
Z góry dziękuję wszystkim za mądre odpowiedzi!
Mam problem z błędem P0236...
Pojawił mi się on już drugi raz na/po trasie
Za każdym razem występuje po dłuższej jeździe
Najpierw trasa katowice-pszczyna było ok a w połowie drogi do domu pszczyna-katowice samochód stracił moc, temperatura cieczy wskoczyła na 110°C a oleju do 112°C
Błędy:
P0402
P0236
P0234
P0101
P13D6
Praca silnika
https://i.imgur.com/vXEhbH2.mp4
Temperaturę ogarnąłem (okazało się że po nagrzaniu puszcza jeden z przewodów za silnikiem)
Za drugim razem trasa katowice-cieszyn też ok a w drodze powrotnej również w połowie drogi błędy jak wyżej, tryb awaryjny a już pod samym domem samochód skakał jak kangur...
Wymieniłem czujniki:
Sprawdziłem korekty wtrysków przy
Normalniej delikatnej jeździe
I "palowaniu"
DPF i klapa z chłodnicy EGR pracuje poprawnie
Samochód pogoniłem na A4 i było wszystko ok... miał moc, pracował równo...
Dałem mu odpocząć na niskich obrotach potem podskoczyłem do sklepu po wodę i jak odpalałem samochód to zaś wyskoczył ten błąd...
Zgasiłem silnik, otwarłem drzwi, zamknąłem, odpaliłem ponownie i już błędu nie było...
Ktoś mi może podpowie który czujnik mogę jeszcze sprawdzić?
Czy to już może świadczyć o tym że turbina pada? Chociaż nie powinna?
Jeżeli problem może leżeć w turbinie to czy w końcu ta z 184/190KM (CUNA) pasuje do CRLB P&P? Bo na jednym forum piszą że tak a na drugim że nie...
Z góry dziękuję wszystkim za mądre odpowiedzi!
Jak dbasz tak masz
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: 2.0TDi P0236
Panowie ktoś coś?
Jak ja wsiadam do auta to jest ok jak wsiada żona to się cuda dzieją... Jak UJ to auto jej nie trawi...
Mimo wszystko faktycznie błędy jakieś nadal wyskakują...
P0402
P0236
P2002
Czy te czujniki trzeba jakoś adaptować?
Dzisiaj jak wyskoczyłem na trasę to auto miało kopa i zero błędów...
Pewnie jak baba zaś wsiądzie za kierownicę to kura odmówi posłuszeństwa...
Jak ja wsiadam do auta to jest ok jak wsiada żona to się cuda dzieją... Jak UJ to auto jej nie trawi...
Mimo wszystko faktycznie błędy jakieś nadal wyskakują...
P0402
P0236
P2002
Czy te czujniki trzeba jakoś adaptować?
Dzisiaj jak wyskoczyłem na trasę to auto miało kopa i zero błędów...
Pewnie jak baba zaś wsiądzie za kierownicę to kura odmówi posłuszeństwa...
Jak dbasz tak masz
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: 2.0TDi P0236
Ma ale jak się dba to się ma!
Pamietam jak ojciec miał stara beczkę (wiem wiem, nie ma co porównywać tych aut) i był drugim właścicielem zrobił nią bez remontu silnika 800tys za dzieciaka pozwalał mi „poprowadzić” ślicznotkę. Jedno z najlepszych motoryzacyjnych wspomnień ever
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 200KM
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Poznań, Nowy Tomyśl
Re: 2.0TDi P0236
To jak na tyle nalotu to masz spoko parametry. Korekty są spoko, dpf "czysty". Ja mam gorsze korekty, głównie na 2 wtrysku, a mam ledwo ponad 100k km nalotu.
Trzeba może szukać przyczyny gdzie indziej...
Trzeba może szukać przyczyny gdzie indziej...
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: 2.0TDi P0236
Moge spytać właściciela czy przy przebiegu 400k PDF miałeś wymieniany/czyszczony? Oil ash masz 7% co jest nieprawdopodobnie niskie. U mnie przy przebiegu 77k km mam już 17% zapełnienia. No i dpf w mieście wypala się co 200-250km.
Czy do przebiegu 400k miałeś jakieś awarie? Mam ten sam silnik CRLB 150hp połączony z nieszczęsnym dsg.
Czy do przebiegu 400k miałeś jakieś awarie? Mam ten sam silnik CRLB 150hp połączony z nieszczęsnym dsg.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.0TDi P0236
Pokaz logi dynamiczne wartosci zadane, rzeczywiste przepływka, boost.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: 2.0TDi P0236
Sprawdzę na kartkach z ASO co było robione i dam Ci znaćkacluk pisze: ↑26 paź 2021, o 01:05 Moge spytać właściciela czy przy przebiegu 400k PDF miałeś wymieniany/czyszczony? Oil ash masz 7% co jest nieprawdopodobnie niskie. U mnie przy przebiegu 77k km mam już 17% zapełnienia. No i dpf w mieście wypala się co 200-250km.
Czy do przebiegu 400k miałeś jakieś awarie? Mam ten sam silnik CRLB 150hp połączony z nieszczęsnym dsg.
Ja go mam od 442tys km
Poprzedni właściciel wymienił DPF na taki z auta po przebiegu 10tys km i teoretycznie dwumasę
W trakcie moich 18tys km wymieniłem akumulator, rozrusznik, zawieszenie bo amorki były już słabe i miałem problem z EGR bo się kostka spaliła no i teraz dopiero z brakiem mocy
DSG działa wyśmienicie a z samym DPFem nie mam problemu
Wypala sie przeważnie co 300km w mieście i nawet 800-900 na trasie
Kilka razy wypalił mi się po ~100km ale to głównie jak jest zimno i robi się baaaardzo krótkie odcinki
Logów nie będzie bo już nowe turbo czeka w domu
https://i.imgur.com/SKxbCSz.jpeg
GTD1449VZ teoretycznie z CUNA 184KM
Jak dbasz tak masz
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.0TDi P0236
Nie taka nowa. Dostałeś chociaż wydruki z przepływów?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: 2.0TDi P0236
Nooo... Rege to prawie jak nowa
Takie coś było w środku
https://i.imgur.com/MFGgLiQ.jpeg
Kacluk przeglądałem teraz te papiery i wszystko książkowo tak jak producent kazał
Filtr pułkowy i kurzu
Filtr paliea
Wkład filtra powietrza
Olej przekładniowy
Przegląd rozszerzony
Nie pamiętam dokładnie z jakim przebiegiem ale od kiedy mam auto to wymieniłem tylko rozrusznik i akumulator
436tys km
Poszukiwanie usterek
419tys km
Wymiana płynu hamulcowego (przy wymianie hamulców przód), rozrządu, coś z turbo...
393tys km
Piasta i hamulce tył
364tys km
Alternator
Drzwi
359tys km
Akumulator
Lampa i zderzak
271tys km
Amortyzatory
Jak dbasz tak masz
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.0TDi P0236
Dla mnie lipa ten wydruk, ale trzymam kciuki żeby było ok.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: 2.0TDi P0236
Na razie udało się wyciągnąć wszystko...
Wygląda na to że turbo jest ok... Chyba że siadła geometria lub gruszka bo luzów nie ma, ciepła strona "normalna" A zimna zasyfiona olejem...
Za to chłodnica EGR... możliwe że jest nie szczelna bo bardzo dużo marasu było na klapie i do tego "wody"?
Przy okazji przedmuchałem katalizator i DPFa
Jutro składanie do kupy i być może pierwsza przejażdżka
Co do turbo z CUNA to wszystkie uszczelki są P&PP
Jedynie trzeba zmienić tłumik szmerów czy jak to się tam nazywa bo w CRLB jest plastikowy a CUNA ma metalowy
https://i.imgur.com/Q2nAf2U.jpeg
https://i.imgur.com/r0fvotn.jpeg
Jak dbasz tak masz