2.0TDi P0236

Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1055
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

2.0TDi P0236

Post autor: Kuster »

Heja ludzia!
Mam problem z błędem P0236...

Pojawił mi się on już drugi raz na/po trasie
Za każdym razem występuje po dłuższej jeździe
Najpierw trasa katowice-pszczyna było ok a w połowie drogi do domu pszczyna-katowice samochód stracił moc, temperatura cieczy wskoczyła na 110°C a oleju do 112°C
Błędy:
P0402
P0236
P0234
P0101
P13D6
Praca silnika
https://i.imgur.com/vXEhbH2.mp4

Temperaturę ogarnąłem (okazało się że po nagrzaniu puszcza jeden z przewodów za silnikiem)

Za drugim razem trasa katowice-cieszyn też ok a w drodze powrotnej również w połowie drogi błędy jak wyżej, tryb awaryjny a już pod samym domem samochód skakał jak kangur...

Wymieniłem czujniki:
Obrazek
Obrazek

Sprawdziłem korekty wtrysków przy
Normalniej delikatnej jeździe
Obrazek
I "palowaniu"
Obrazek

DPF i klapa z chłodnicy EGR pracuje poprawnie
Obrazek

Samochód pogoniłem na A4 i było wszystko ok... miał moc, pracował równo...
Dałem mu odpocząć na niskich obrotach potem podskoczyłem do sklepu po wodę i jak odpalałem samochód to zaś wyskoczył ten błąd...
Zgasiłem silnik, otwarłem drzwi, zamknąłem, odpaliłem ponownie i już błędu nie było...

Ktoś mi może podpowie który czujnik mogę jeszcze sprawdzić?

Czy to już może świadczyć o tym że turbina pada? Chociaż nie powinna?

Jeżeli problem może leżeć w turbinie to czy w końcu ta z 184/190KM (CUNA) pasuje do CRLB P&P? Bo na jednym forum piszą że tak a na drugim że nie...

Z góry dziękuję wszystkim za mądre odpowiedzi!
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1055
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: Kuster »

Panowie ktoś coś?
Jak ja wsiadam do auta to jest ok jak wsiada żona to się cuda dzieją... Jak UJ to auto jej nie trawi...
Mimo wszystko faktycznie błędy jakieś nadal wyskakują...
P0402
P0236
P2002

Czy te czujniki trzeba jakoś adaptować?

Dzisiaj jak wyskoczyłem na trasę to auto miało kopa i zero błędów...
Pewnie jak baba zaś wsiądzie za kierownicę to kura odmówi posłuszeństwa...
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: orlik »

Powiedz żonie, żeby pogadała sobie szczerze z autem...
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1055
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: Kuster »

orlik pisze: 10 paź 2021, o 22:42 Powiedz żonie, żeby pogadała sobie szczerze z autem...
Kurła panie... Tego to i ja ostatnio nie potrafię :P
Jak dbasz tak masz
ziom_pl
Posty: 63
Rejestracja: 2 lut 2021, o 20:36
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 200KM
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Poznań, Nowy Tomyśl

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: ziom_pl »

Czy dobrze widzę, że masz nalotu ponad 460k km ?
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: mario789 »

ziom_pl pisze: 25 paź 2021, o 00:33 Czy dobrze widzę, że masz nalotu ponad 460k km ?
Ma 😎 ale jak się dba to się ma!
Pamietam jak ojciec miał stara beczkę (wiem wiem, nie ma co porównywać tych aut) i był drugim właścicielem zrobił nią bez remontu silnika 800tys 😂😂 za dzieciaka pozwalał mi „poprowadzić” ślicznotkę. Jedno z najlepszych motoryzacyjnych wspomnień ever😃
ziom_pl
Posty: 63
Rejestracja: 2 lut 2021, o 20:36
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 200KM
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Poznań, Nowy Tomyśl

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: ziom_pl »

To jak na tyle nalotu to masz spoko parametry. Korekty są spoko, dpf "czysty". Ja mam gorsze korekty, głównie na 2 wtrysku, a mam ledwo ponad 100k km nalotu.
Trzeba może szukać przyczyny gdzie indziej...
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: kacluk »

Moge spytać właściciela czy przy przebiegu 400k PDF miałeś wymieniany/czyszczony? Oil ash masz 7% co jest nieprawdopodobnie niskie. U mnie przy przebiegu 77k km mam już 17% zapełnienia. No i dpf w mieście wypala się co 200-250km.
Czy do przebiegu 400k miałeś jakieś awarie? Mam ten sam silnik CRLB 150hp połączony z nieszczęsnym dsg.
fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: fabek »

Pokaz logi dynamiczne wartosci zadane, rzeczywiste przepływka, boost.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1055
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: Kuster »

kacluk pisze: 26 paź 2021, o 01:05 Moge spytać właściciela czy przy przebiegu 400k PDF miałeś wymieniany/czyszczony? Oil ash masz 7% co jest nieprawdopodobnie niskie. U mnie przy przebiegu 77k km mam już 17% zapełnienia. No i dpf w mieście wypala się co 200-250km.
Czy do przebiegu 400k miałeś jakieś awarie? Mam ten sam silnik CRLB 150hp połączony z nieszczęsnym dsg.
Sprawdzę na kartkach z ASO co było robione i dam Ci znać

Ja go mam od 442tys km
Poprzedni właściciel wymienił DPF na taki z auta po przebiegu 10tys km i teoretycznie dwumasę
W trakcie moich 18tys km wymieniłem akumulator, rozrusznik, zawieszenie bo amorki były już słabe i miałem problem z EGR bo się kostka spaliła no i teraz dopiero z brakiem mocy

DSG działa wyśmienicie a z samym DPFem nie mam problemu
Wypala sie przeważnie co 300km w mieście i nawet 800-900 na trasie
Kilka razy wypalił mi się po ~100km ale to głównie jak jest zimno i robi się baaaardzo krótkie odcinki

Logów nie będzie bo już nowe turbo czeka w domu
https://i.imgur.com/SKxbCSz.jpeg
GTD1449VZ teoretycznie z CUNA 184KM
Jak dbasz tak masz
fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: fabek »

Nie taka nowa. Dostałeś chociaż wydruki z przepływów?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1055
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: Kuster »

fabek pisze: 27 paź 2021, o 08:45 Nie taka nowa. Dostałeś chociaż wydruki z przepływów?
Nooo... Rege to prawie jak nowa :P
Takie coś było w środku
https://i.imgur.com/MFGgLiQ.jpeg

Kacluk przeglądałem teraz te papiery i wszystko książkowo tak jak producent kazał
Filtr pułkowy i kurzu
Filtr paliea
Wkład filtra powietrza
Olej przekładniowy
Przegląd rozszerzony

Nie pamiętam dokładnie z jakim przebiegiem ale od kiedy mam auto to wymieniłem tylko rozrusznik i akumulator

436tys km
Poszukiwanie usterek
419tys km
Wymiana płynu hamulcowego (przy wymianie hamulców przód), rozrządu, coś z turbo...
393tys km
Piasta i hamulce tył
364tys km
Alternator
Drzwi
359tys km
Akumulator
Lampa i zderzak
271tys km
Amortyzatory
Jak dbasz tak masz
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: mario789 »

Kuster operacja przełożenia turbo za Tobą? Udało się wszystko?
fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: fabek »

Dla mnie lipa ten wydruk, ale trzymam kciuki żeby było ok.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1055
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0TDi P0236

Post autor: Kuster »

mario789 pisze: 1 lis 2021, o 16:11 Kuster operacja przełożenia turbo za Tobą? Udało się wszystko?
Na razie udało się wyciągnąć wszystko...
Wygląda na to że turbo jest ok... Chyba że siadła geometria lub gruszka bo luzów nie ma, ciepła strona "normalna" A zimna zasyfiona olejem...
Za to chłodnica EGR... możliwe że jest nie szczelna bo bardzo dużo marasu było na klapie i do tego "wody"?
Przy okazji przedmuchałem katalizator i DPFa
Jutro składanie do kupy i być może pierwsza przejażdżka

Co do turbo z CUNA to wszystkie uszczelki są P&PP
Jedynie trzeba zmienić tłumik szmerów czy jak to się tam nazywa bo w CRLB jest plastikowy a CUNA ma metalowy
https://i.imgur.com/Q2nAf2U.jpeg
https://i.imgur.com/r0fvotn.jpeg
Jak dbasz tak masz
ODPOWIEDZ