Nematode pisze:Zuber jak jak się przykładowo przesiadłem z 1.6 90KM bez turbo w gazie do 1.8 TSI to dla mnie był szok. Więc gdybym wsiadł do 1.4 TSI też pewnie czułbym powera. Zależy czym się jeździło wcześniej. Ja w Superbie czuję się jak w luksusowym aucie z niezłym "butem"
Zgoda. Dla jednych 1.4 TSI to będzie zdechlak a dla innych fakt, że w ogóle czują jakieś przyspieszenie na plecach to już powód do radości. Jak dla mnie idealną jednostką do tego auta jest 2.0 TSI. Każdy musi sam ocenić - od tego są jazdy testowe. Szkoda tylko, że nie można takiej jazdy zrobić poza miastem na klasycznej trasie z wyprzedzaniem bo to najlepiej ukazuje elastyczność.
Whisky pisze:A ja myślę że wszystko zależy od punktu widzenia. Pamietajmy z jakimi silnikami był oferowany superb 1 - np 2.o benzyna - 115 KM, 1,9 TDI 101, 105, 116 KM - uważam że 1,4 TSI wszstkie je bez problemu bije na głowę jeżeli chodzi o dynamikę. Niestety nie miałem okazji jechać taką konfiguracją ale myślę że daje rade - tym bardziej że jak już zostało napisane passaty z tym silnikiem się sprzedają i jest ok.
Bo Skoda to auto bardziej "stateczne". A6 ma podobną masę i najsłabszy silnik w ofercie to 2.0 TDI 177 km.
W dzisiejszym "Auto Świecie" jest artykuł o 1.4 TSI
Dostał 3/6 gwiazdek. Nie chwalili go zbytnio, niestety...(chodzi o niezawodność). Szkoda bo podobno bardzo przyjemny silniczek...
Kolego grzes74 nie zastanawiaj się długo i kupuj 1.8 TSI bo za kilka tygodni lub najdalej kilka miesięcy będziesz na 99% żałował wyboru 1.4. Ja zdecydowałem się na 1.8 ale już trochę żałuje, że nie wybrałem 2.0. Co prawda przesiadkę robiłem z e39 530d i pomimo tego mam bardzo dobrą opinię o 1.8 TSI. Ale wiadomo, że zawsze warto mieć więcej niż mniej
Zuber pisze:... Jak dla mnie idealną jednostką do tego auta jest 2.0 TSI ...
Też tak uważam mimo, że mam 1.8 TSI i jest super to jednak gdybym znowu robił konfiga na stronie to bym wybierał 2.0 TSI
chudy pisze:W dzisiejszym "Auto Świecie" jest artykuł o 1.4 TSI
Dostał 3/6 gwiazdek. Nie chwalili go zbytnio, niestety...(chodzi o niezawodność). Szkoda bo podobno bardzo przyjemny silniczek...
Czytałem ten artykuł i trochę mają racji jednak trzeba dodać, że zdecydowana większość tych opisywanych problemów dotyczy 1.4 TSI 160KM z kompresorem. Z 1.4 TSI 122KM były dużo mniejsze problemy, bo i sam silnik mniej wysilony. Jeśli już mowa o gazetach to w następnym numerze AŚ będzie test Skody Superb Combi z silnikiem 2.0 TSI.
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Grabosz pisze:Kolego grzes74 nie zastanawiaj się długo i kupuj 1.8 TSI bo za kilka tygodni lub najdalej kilka miesięcy będziesz na 99% żałował wyboru 1.4. Ja zdecydowałem się na 1.8 ale już trochę żałuje, że nie wybrałem 2.0. Co prawda przesiadkę robiłem z e39 530d i pomimo tego mam bardzo dobrą opinię o 1.8 TSI. Ale wiadomo, że zawsze warto mieć więcej niż mniej
Póki co to narazie sobie obserwuję co i jak.
A superbem 1.4 TSI w kombi jeździłem - i naprawdę sobie radzi. To co piszą w gazetach - cóż. O 2.0TDI PD pisali sporo - i auta szły na rynku używek jak ciepłe bułki. Koledze w O2 FL ukręciła się panewka i rozwaliło silnik w 1.9 TDI - auto normalnie eksploatowane, bez chipsów i innych tuningów. I też wiadomo jakim szacunem się 1.9 TDI cieszy.
Jakie mam mieć zastrzeżenia do silnika 1.4, który rozpędza to auto do prawie 200 km/h? Nawet jeśliby to było 185 km/h to i tak sporo. Mnie wystarczy.
Witam,
jestem na forum dopiero od wczoraj i czytam wasze posty.
Jeżdże superbem 1,4TSI z 2009r. i jestem narazie z niego zadowolony. autko ma niewielkie spalanie w porównaniu do 1,8TSI i 2,0 a jeździ nim się całkiem dobrze.
Ktoś kiedyś wymyślił stwierdzenie "złoty środek". 1.8 TSI to właśnie złoty środek.
Wydaje mi się, że nie warto kupować auta "prawie klasy premium" z silnikiem o całkiem przeciętnych możliwościach.
Do rajdowców nie należę - to fakt.
I nie będę chwalił swojego...
Jedynie staram się nie wprowadzać w życie takiego powiedzenia o "chytrym", który płaci dwa razy.
gandhi35 pisze:Ktoś kiedyś wymyślił stwierdzenie "złoty środek". 1.8 TSI to właśnie złoty środek.
Wydaje mi się, że nie warto kupować auta "prawie klasy premium" z silnikiem o całkiem przeciętnych możliwościach.
Do rajdowców nie należę - to fakt.
I nie będę chwalił swojego...
Jedynie staram się nie wprowadzać w życie takiego powiedzenia o "chytrym", który płaci dwa razy.
Ja właśnie startowałem w rajdach i wyścigach- kilka tytułów vice i mistrza Polski- i powiem,że nawet bardzo szybki samochód po pewnym czasie jeżdzenia wydaje się słaby. Startowałem w rallycrossach samochodami po 550-600 KM i wiem co mówię. Jeżeli chodzi o chytrość to poprostu taka wersja się trafiła i na taką mnie stać. Kupcie sobie Subaraki i Miśki,zmięcie drogi na tory wyścigowe i oczywiście fora. Jest to temat o 1.4TSI więc załóżcie nowy wątek a nie licytujmy się co lepsze i za ile. Pozdrawiam.
Kudłaty-1 pisze:
Ja właśnie startowałem w rajdach i wyścigach- kilka tytułów vice i mistrza Polski
Widzę, że mamy na forum prawdziwą sławę. Może się przedstaw, nie ma się czego wstydzić. Jeżeli to prawda to masz dziwne zamiłowania - startowałeś w rallycross i wybierasz dychawicznego Superba. Skoro nie lubisz mocy to po co startowałeś w rallycross?
Kudłaty-1 pisze:nawet bardzo szybki samochód po pewnym czasie jeżdzenia wydaje się słaby
Kupiłem go lekko trąconego lewą stroną z Francji z przebiegiem 3500km. Jeżdzę dopiero od kwietnia więc dopiero ma 6800km. Trochę się nastał-9 mies.-no wiesz ciężkie czasy.Narazie super..b. Pozdrawiam.