Zapchany GPF po chiptuning?? - 2.0 TSI 272 KM

kuba259
Posty: 44
Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 340 KM
Imię: Kuba

Zapchany GPF po chiptuning?? - 2.0 TSI 272 KM

Post autor: kuba259 »

Hej

mam następujący problem - podczas jazdy zapaliła się kontrolka EPC i kontrola filtra GPF (żółty tłumik). Po diagnozie obd11 pokazuje poniższe błędy:
P245200 - Filtr cząstek stałych, czujnik różnicy ciśnienia 1 Elektryczna usterka
Sporadyczna
P245500 - Filtr cząstek stałych, czujnik różnicy ciśnienia 1 Zwarcie z potencjałem plus
Sporadyczna
P24A400 - Ograniczenie działania filtra cząstek stałych, zapełnienie sadzą za duże, rząd 1
Statycznie
P1A9100 - Filtr cząstek stałych, rząd 1, lampka kontrolna aktywna
Statycznie

Jednocześnie info z parametrów na żywo - Filtr cząstek stałych, obliczona masa sadzy = 0,23g.

Czy wg Was to może być uszkodzenie czujnika różnicy ciśnienia czy błąd mówiący o zwarciu z plusem to uszkodzenie wiązki elektrycznej?
Co może być przyczyną uszkodzenia?

Dzięki za pomoc :)

P S
Poza spadkiem mocy o jakąś połowę nie ma żadnych oznak uszkodzenia - silnik pracuje równo, spalanie w normie.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2021, o 15:06 przez kuba259, łącznie zmieniany 1 raz.
krzysn
Posty: 280
Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Krzysiek

Re: GPF - 2.0 TSI 272 KM - czujnik różnicy ciśnienia

Post autor: krzysn »

Próbowałeś go przegonić? W instrukcji jest opisana procedura wypalania GPF. Mniej więcej kilkanaście kilometrów z prędkością minimum 90 km/h i obroty ponad 2,5 tys.
kuba259
Posty: 44
Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 340 KM
Imię: Kuba

Re: GPF - 2.0 TSI 272 KM - czujnik różnicy ciśnienia

Post autor: kuba259 »

Próbowałem, nie pomaga, poza tym wskazuje że filtr jest czysty - 0.23g to tyle co nic. Wydaje mi się że głównym problemem jest zwarcie na plusie
kuba259
Posty: 44
Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 340 KM
Imię: Kuba

Re: Zapchany GPF po chiptuning?? - 2.0 TSI 272 KM

Post autor: kuba259 »

Diagnoza ASO - zbyt wysokie cisnienie spalin spowodowane zapchanym GPF (stąd wyrzuca błąd czujnika ciśnienia spalin). Auto jakies 200-300km przed usterka mialo robioną stage1. Czy wg Was mozliwe jest, aby w takim czasie zmiana mapy (np. wgranie gotowca) spowodowałą zapchanie do takiego stopnia GPF, że konieczna jest regeneracja mechaniczna lub nawet wymiana?

Czy ktoś miał podobne doświadczenie po zmianie mapy?
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Zapchany GPF po chiptuning?? - 2.0 TSI 272 KM

Post autor: yaro_1 »

jak "fachowiec" zrobił ci soft to wszystko jest możliwe tym bardziej że z twojej wypowiedzi wynika że wgrał gotowca, z drugiej strony skąd ASO ma pewność że czujnik nie padł? założyli drugi dla sprawdzenia? czy też skoro czujnik pokazuje, że może być przypchany GPF to niech klient płaci, a my go wymienimy, bo dla aso "lepiej" wymienić GPF
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zapchany GPF po chiptuning?? - 2.0 TSI 272 KM

Post autor: orlik »

Jak masz już wgrany soft, więc jest po gwarancji, wywal DP Z GPF, zastąp go bardziej przepływowym DP bez GPF i śmigaj. Tylko do tego trzeba soft poprawić i wyłączyć czujniki GPF w sofcie. Chyba, że masz bzika na punkcie ekologii, albo nie chcesz więcej hajsu inwestować (co nie zmienia faktu, że wyjdzie to taniej niż nowy GPF ;).

Ps. tak, mógł paść czujnik.

I drugie PS. większość tunerów wgrywa gotowce... Różnica taka, że są lepsze i gorsze gotowce, oraz taka, że jak są problemy to dobry tuner potrafi nanieść dobre poprawki na ten soft.
kuba259
Posty: 44
Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 340 KM
Imię: Kuba

Re: Zapchany GPF po chiptuning?? - 2.0 TSI 272 KM

Post autor: kuba259 »

Tak, wymieniali czujnik i ten sam błąd, sprawdzali wiązki (myśleli że może gdzieś jest uszkodzona) i też wszystko jest ok - ściągnęli czujnik i ciśnienie było nieporównywalnie wyższe niż w podobnym egzemplarzu, stąd podejrzewają że zapchany jest gpf.

A jaki jest koszt przeróbki? Orientujecie się?

Czyszczenie gpf to jakieś 500 zł (o ile nie jest uszkodzone), wymiana na nowe w ASO - 12k zł, regeneracja pewnie 2-3k zł.

Tuner twierdzi że program robił indywidualnie i nigdy nie miał takiej sytuacji... ale z drugiej strony to co ma powiedzieć :)

PS
Gwarancji tak nie ma, miesiąc temu się skończyła :)
ODPOWIEDZ