Hej
mam następujący problem - podczas jazdy zapaliła się kontrolka EPC i kontrola filtra GPF (żółty tłumik). Po diagnozie obd11 pokazuje poniższe błędy:
P245200 - Filtr cząstek stałych, czujnik różnicy ciśnienia 1 Elektryczna usterka
Sporadyczna
P245500 - Filtr cząstek stałych, czujnik różnicy ciśnienia 1 Zwarcie z potencjałem plus
Sporadyczna
P24A400 - Ograniczenie działania filtra cząstek stałych, zapełnienie sadzą za duże, rząd 1
Statycznie
P1A9100 - Filtr cząstek stałych, rząd 1, lampka kontrolna aktywna
Statycznie
Jednocześnie info z parametrów na żywo - Filtr cząstek stałych, obliczona masa sadzy = 0,23g.
Czy wg Was to może być uszkodzenie czujnika różnicy ciśnienia czy błąd mówiący o zwarciu z plusem to uszkodzenie wiązki elektrycznej?
Co może być przyczyną uszkodzenia?
Dzięki za pomoc
P S
Poza spadkiem mocy o jakąś połowę nie ma żadnych oznak uszkodzenia - silnik pracuje równo, spalanie w normie.
Zapchany GPF po chiptuning?? - 2.0 TSI 272 KM
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Zapchany GPF po chiptuning?? - 2.0 TSI 272 KM
Ostatnio zmieniony 28 sie 2021, o 15:06 przez kuba259, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: GPF - 2.0 TSI 272 KM - czujnik różnicy ciśnienia
Próbowałeś go przegonić? W instrukcji jest opisana procedura wypalania GPF. Mniej więcej kilkanaście kilometrów z prędkością minimum 90 km/h i obroty ponad 2,5 tys.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: GPF - 2.0 TSI 272 KM - czujnik różnicy ciśnienia
Próbowałem, nie pomaga, poza tym wskazuje że filtr jest czysty - 0.23g to tyle co nic. Wydaje mi się że głównym problemem jest zwarcie na plusie
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: Zapchany GPF po chiptuning?? - 2.0 TSI 272 KM
Diagnoza ASO - zbyt wysokie cisnienie spalin spowodowane zapchanym GPF (stąd wyrzuca błąd czujnika ciśnienia spalin). Auto jakies 200-300km przed usterka mialo robioną stage1. Czy wg Was mozliwe jest, aby w takim czasie zmiana mapy (np. wgranie gotowca) spowodowałą zapchanie do takiego stopnia GPF, że konieczna jest regeneracja mechaniczna lub nawet wymiana?
Czy ktoś miał podobne doświadczenie po zmianie mapy?
Czy ktoś miał podobne doświadczenie po zmianie mapy?
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Zapchany GPF po chiptuning?? - 2.0 TSI 272 KM
jak "fachowiec" zrobił ci soft to wszystko jest możliwe tym bardziej że z twojej wypowiedzi wynika że wgrał gotowca, z drugiej strony skąd ASO ma pewność że czujnik nie padł? założyli drugi dla sprawdzenia? czy też skoro czujnik pokazuje, że może być przypchany GPF to niech klient płaci, a my go wymienimy, bo dla aso "lepiej" wymienić GPF
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zapchany GPF po chiptuning?? - 2.0 TSI 272 KM
Jak masz już wgrany soft, więc jest po gwarancji, wywal DP Z GPF, zastąp go bardziej przepływowym DP bez GPF i śmigaj. Tylko do tego trzeba soft poprawić i wyłączyć czujniki GPF w sofcie. Chyba, że masz bzika na punkcie ekologii, albo nie chcesz więcej hajsu inwestować (co nie zmienia faktu, że wyjdzie to taniej niż nowy GPF .
Ps. tak, mógł paść czujnik.
I drugie PS. większość tunerów wgrywa gotowce... Różnica taka, że są lepsze i gorsze gotowce, oraz taka, że jak są problemy to dobry tuner potrafi nanieść dobre poprawki na ten soft.
Ps. tak, mógł paść czujnik.
I drugie PS. większość tunerów wgrywa gotowce... Różnica taka, że są lepsze i gorsze gotowce, oraz taka, że jak są problemy to dobry tuner potrafi nanieść dobre poprawki na ten soft.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: Zapchany GPF po chiptuning?? - 2.0 TSI 272 KM
Tak, wymieniali czujnik i ten sam błąd, sprawdzali wiązki (myśleli że może gdzieś jest uszkodzona) i też wszystko jest ok - ściągnęli czujnik i ciśnienie było nieporównywalnie wyższe niż w podobnym egzemplarzu, stąd podejrzewają że zapchany jest gpf.
A jaki jest koszt przeróbki? Orientujecie się?
Czyszczenie gpf to jakieś 500 zł (o ile nie jest uszkodzone), wymiana na nowe w ASO - 12k zł, regeneracja pewnie 2-3k zł.
Tuner twierdzi że program robił indywidualnie i nigdy nie miał takiej sytuacji... ale z drugiej strony to co ma powiedzieć
PS
Gwarancji tak nie ma, miesiąc temu się skończyła
A jaki jest koszt przeróbki? Orientujecie się?
Czyszczenie gpf to jakieś 500 zł (o ile nie jest uszkodzone), wymiana na nowe w ASO - 12k zł, regeneracja pewnie 2-3k zł.
Tuner twierdzi że program robił indywidualnie i nigdy nie miał takiej sytuacji... ale z drugiej strony to co ma powiedzieć
PS
Gwarancji tak nie ma, miesiąc temu się skończyła