SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
-
- Posty: 420
- Rejestracja: 28 sie 2016, o 20:58
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Temp 13 na zewnątrz. Pojechałem po pieczywo 1km w jedna stronę i powrotem. Zamknąłem auto coś mnie zatrzymało na zewnątrz i słyszę jak chodzą wentylatory na maxa i tak z dobra minute. Czy to normalne
2- problem to ze miałem błąd jakości powietrza wiec zakupiłem z aliexpress przyszedł zamontowany, błąd skasowany i nie było żadnych błędów. Dzisiaj padł mi czujnik parkowania z tyłu wiec przeskanowałem auto i pojawiły mi sie błędy w skrzyni automatycznej p072c00, p072d00, p072e00 , p072b00 p179d00 wszystkie sporadyczne skasowały sie . Jedzi normalnie nic nie szarpie kolo dwumasowe było wymieniane filtry i olej tez . Po skasowaniu znowu sporadyczne bieg 3 ie można ustawić, bieg 4 ne można ustawić, zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2 , zawór oleju chłodniczego
2- problem to ze miałem błąd jakości powietrza wiec zakupiłem z aliexpress przyszedł zamontowany, błąd skasowany i nie było żadnych błędów. Dzisiaj padł mi czujnik parkowania z tyłu wiec przeskanowałem auto i pojawiły mi sie błędy w skrzyni automatycznej p072c00, p072d00, p072e00 , p072b00 p179d00 wszystkie sporadyczne skasowały sie . Jedzi normalnie nic nie szarpie kolo dwumasowe było wymieniane filtry i olej tez . Po skasowaniu znowu sporadyczne bieg 3 ie można ustawić, bieg 4 ne można ustawić, zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2 , zawór oleju chłodniczego
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Masz diesla I wpadł proces wypalania DPF dlatego chodziły wentylatoryrally_krakow pisze: ↑22 paź 2023, o 18:19 Temp 13 na zewnątrz. Pojechałem po pieczywo 1km w jedna stronę i powrotem. Zamknąłem auto coś mnie zatrzymało na zewnątrz i słyszę jak chodzą wentylatory na maxa i tak z dobra minute. Czy to normalne
2- problem to ze miałem błąd jakości powietrza wiec zakupiłem z aliexpress przyszedł zamontowany, błąd skasowany i nie było żadnych błędów. Dzisiaj padł mi czujnik parkowania z tyłu wiec przeskanowałem auto i pojawiły mi sie błędy w skrzyni automatycznej p072c00, p072d00, p072e00 , p072b00 p179d00 wszystkie sporadyczne skasowały sie . Jedzi normalnie nic nie szarpie kolo dwumasowe było wymieniane filtry i olej tez . Po skasowaniu znowu sporadyczne bieg 3 ie można ustawić, bieg 4 ne można ustawić, zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2 , zawór oleju chłodniczego
Przerwałeś proces
Problem z czujnikiem jakości powietrza to chyba norma w MQB...
Co do czujnika parkowania i błędach skrzyni...
Pewnie skanowaleś na odpalonym silniku dlatego wyskoczyły błędy z DSG
Sprawdź na wyłączonym silniku
Nie powinno wywalać błędów ze skrzyni
Ewentualnie czyszczenie mechatroniki. Wymiana lub dolanie oleju w DSG
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 420
- Rejestracja: 28 sie 2016, o 20:58
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
DZIEKI WIELKIE ZA ODPOWIEDZ A JESZZE JEDNO PYTANIE CZY RZYCISK OD ODPALANIA JEST JAKBY DWUFUNKCYJNY, chodzi mi o nacisk.? słabo naciskam to tylko zaplon a jak mocniej to odpalam . pytam bo jest blad slabe napiecie i zawsze uda mi sie odpalic odrazu jak i zgasic autoKuster pisze: ↑22 paź 2023, o 22:59Masz diesla I wpadł proces wypalania DPF dlatego chodziły wentylatoryrally_krakow pisze: ↑22 paź 2023, o 18:19 Temp 13 na zewnątrz. Pojechałem po pieczywo 1km w jedna stronę i powrotem. Zamknąłem auto coś mnie zatrzymało na zewnątrz i słyszę jak chodzą wentylatory na maxa i tak z dobra minute. Czy to normalne
2- problem to ze miałem błąd jakości powietrza wiec zakupiłem z aliexpress przyszedł zamontowany, błąd skasowany i nie było żadnych błędów. Dzisiaj padł mi czujnik parkowania z tyłu wiec przeskanowałem auto i pojawiły mi sie błędy w skrzyni automatycznej p072c00, p072d00, p072e00 , p072b00 p179d00 wszystkie sporadyczne skasowały sie . Jedzi normalnie nic nie szarpie kolo dwumasowe było wymieniane filtry i olej tez . Po skasowaniu znowu sporadyczne bieg 3 ie można ustawić, bieg 4 ne można ustawić, zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2 , zawór oleju chłodniczego
Przerwałeś proces
Problem z czujnikiem jakości powietrza to chyba norma w MQB...
Co do czujnika parkowania i błędach skrzyni...
Pewnie skanowaleś na odpalonym silniku dlatego wyskoczyły błędy z DSG
Sprawdź na wyłączonym silniku
Nie powinno wywalać błędów ze skrzyni
Ewentualnie czyszczenie mechatroniki. Wymiana lub dolanie oleju w DSG
- polowiec
- Posty: 203
- Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Przycisk jest jednofunkcyjny.rally_krakow pisze: ↑23 paź 2023, o 19:51 DZIEKI WIELKIE ZA ODPOWIEDZ A JESZZE JEDNO PYTANIE CZY RZYCISK OD ODPALANIA JEST JAKBY DWUFUNKCYJNY, chodzi mi o nacisk.? słabo naciskam to tylko zaplon a jak mocniej to odpalam . pytam bo jest blad slabe napiecie i zawsze uda mi sie odpalic odrazu jak i zgasic auto
- przyciśniecie bez wciśniętego hamulca - tylko zaplon
- przyciśniecie z wciśniętym hamulcem - od razu zapala
Jezeli musisz wciskac kilka razy to uszkodzony przycisk - częsta usterka. Można naprawić w łatwy sposób - rozebrać, przemyć w Izopropanolu gumki przycisku
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Witam
Dzisiaj wracajac z pracy wyskoczyl komunikat "Utrata ciśnienia: przednia lewa opona". Zatrzymalem sie, zobaczylem czy w cos nie wjechalem, ale wszystko wygladalo w miare ok. Flaka nie bylo.
Podjechalem do domu, wzialem taki maly ciśnieniomierz do kół i pokazal niecale 2 bary, moze bardziej 1,9 bara. Pojechalem na stacje na kompresor i tam pokazalo 1,82 bara. Podpompowalem wszystkie kola na 2,3 i zresetowalem czujniki.
A teraz pytanie. Od jakiego cisnienia juz wywala komunikat o za niskim cisnieniu w kole? Ponizej 2 bara?
Bo w superbie 3 nie ma czujnikow, ktore "dokladnie" pokazuja aktualne cisnienie w kole.
Dzisiaj wracajac z pracy wyskoczyl komunikat "Utrata ciśnienia: przednia lewa opona". Zatrzymalem sie, zobaczylem czy w cos nie wjechalem, ale wszystko wygladalo w miare ok. Flaka nie bylo.
Podjechalem do domu, wzialem taki maly ciśnieniomierz do kół i pokazal niecale 2 bary, moze bardziej 1,9 bara. Pojechalem na stacje na kompresor i tam pokazalo 1,82 bara. Podpompowalem wszystkie kola na 2,3 i zresetowalem czujniki.
A teraz pytanie. Od jakiego cisnienia juz wywala komunikat o za niskim cisnieniu w kole? Ponizej 2 bara?
Bo w superbie 3 nie ma czujnikow, ktore "dokladnie" pokazuja aktualne cisnienie w kole.
- rowerek
- Posty: 758
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Nie ma konkretnego ciśnienia, przy którym wyskakuje monit, bo jak sam zauważyłeś, w Superbie nie ma czujników ciśnienia w kołach. Tutaj czujniki ABS mierzą prędkości obrotowe kół i ich różnicę między poszczególnymi kołami.
Spadek ciśnienia w jednym z kół -> zmiana średnicy tego koła względem pozostałych, czyli zmiana prędkości obrotowej -> Informacja o flaku.
Czyli możesz mieć we wszystkich kołach mało powietrza i będzie wg systemu ok. Monit oznacza tyle, że w którymś z kół jest tego powietrza jeszcze mniej.
Natomiast samo działanie tego sytemu jest różne i czasami wystarczy wjechać w większą dziurę by się takie ostrzeżenie wyświetliło.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Spadek ciśnienia w jednym z kół -> zmiana średnicy tego koła względem pozostałych, czyli zmiana prędkości obrotowej -> Informacja o flaku.
Czyli możesz mieć we wszystkich kołach mało powietrza i będzie wg systemu ok. Monit oznacza tyle, że w którymś z kół jest tego powietrza jeszcze mniej.
Natomiast samo działanie tego sytemu jest różne i czasami wystarczy wjechać w większą dziurę by się takie ostrzeżenie wyświetliło.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lip 2023, o 11:04
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
HEJ, CZY MA KTOŚ MOŻE DOKŁADNE ZDJĘCIA NOWYCH (NA PEWNO ORYGINALNYCH) TARCZ HAMULCOWYCH OEM NA TYŁ O NR 3Q0615601A ?
Chodzi mi o wszystkie oznaczenia boczne i od środka.Z góry dzięki.
Chodzi mi o wszystkie oznaczenia boczne i od środka.Z góry dzięki.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lis 2022, o 18:24
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Przemek
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
przemastb pisze: ↑17 paź 2023, o 19:12 Witam
Potrzebuję pomocy, rano przy odpalaniu ( temperatura ok 5st) , zapala się kontrolka check. Bład P06700 - jednostka sterujaca 1 czasem nagrzewania świec żarowych, zwarcie obwodu z masą. - Sprawdziłem wszystkie 4 świecy rezystancja
1 - 1,1ohm
2 - 1,2 ohm
3- 0,9 ohm
4- 1,1 ohm
Co może być przyczyną? po skasowaniu błędu kompem spokój na 1 -2 dni i znów to samo, podejrzewam moduł sterujący świecami , ale gdzie się on znajduje ? gdzie go szukać ? gdzie znajdę przekaźnik świec żarowy ???
Superb 3 2.0 150km 4x4
Witam,
Problem rozwiązany , wymiana przekaźnika świec żarowych poskutkowała wywaleniem błędu 2 świecy żarowej(spalona rezystancja ok 7ohm, nowa świeca ok 1 ohm) , po wymienia przekaźnika świec żarowych tj na huco 132149 , 4044079321495 (zamiennik koszt ok 280zl) , oraz wymienia świec żarowych na bosch 4047024322219 , 0250403009 problem ustał żadnych błędów.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 8 lip 2022, o 16:42
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 185KM/462nm
- Lokalizacja: Myślenice
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Widzę, że to się objawia tak samo w wielu przypadkach. U mnie podczas porannego rozruchu przy temp zewn 0 stopni, po uruchomieniu wywaliło check engine. Szybka diagnoza, bo v-link po BT mam wpięty non stop do podglądu wypalania dpf, pokazał błąd przekaźnika świec żarowych. Element wymieniony, koszt 430zl i po dwóch dniach nowy błąd-uszkodzona świeca żarowa. Od wymiany świecy żarowej przejechane ok 600km i brak błędów. Tak dla potomnosci zostawiam ten wpis.
Jestem kierowcą Skody, więc to oczywiste, że musiałem kupić francuski samochód, by mieć bezawaryjny pojazd, podczas gdy niemiecka technologia czeka w serwisie na naprawę
-
- Posty: 420
- Rejestracja: 28 sie 2016, o 20:58
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
A u mnie pokazało mi błąd świecy żarowej 2 ale check nie wywaliło. I teraz to siweca czy sterownik zobaczymy muszę pojeździć. Natomiast sciagłem wczoraj aplikacje do dpfi zamieszczam 3 screeny jak odpaliłem auto jak sie chyba wypaliło i jak juz stałem pod domem. Żuci ktoś fachowym okiem. Mojej byłej 2 usunąłem dpf i z głowy tu natomiast jest adblue i nie wiem czy sie da to zrobić a tez nie widzę w google gotowego zamiennika downpipa. Ah ta nowsza motoryzacja
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2023
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDI DTUA
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
ECU twierdzi, że filtr jest blisko limitu popiołu ale mimo to 300km między wypaleniami to niezły wynik. Pozostałe parametry dają jednak do myślenia, że czas już na płukanie.
Ale dla dokładnego sprawdzenia potrębuję dwa zdjęcia lub film z VAG DPF z takiej procedury :
1. Zaraz po zakończeniu wypalania ( najlepiej w trasie) zatrzymujemy się z wyłączonym start/stop. Skrzynia na P lub N. Ręczny zaciągnięty. Schładzamy DPF'a poniżej 300 stopni bez dodawania gazu(temperatura za DPF - trochę to chłodzenie potrwa) i na wolnych obrotach fotka z VAG DPF ze wszystkimi parametrami.
2. Następnie pedał gazu do połowy. Obroty powinny się same ograniczyć do 2500rpm. Trzymamy tak silnik przez 10s i po tym czasie, nie puszczając gazu, fotka z VAG DPF. Jak się nie ograniczą obroty ( w co wątpię) to utrzymać stabilne 2500rpm.
Co ważne taki film/fotka musi być zrobiona zaraz po zakończeniu wypalania i schłodzeniu. Im więcej km zrobisz pod obciążeniem od zakończenia wypalania tym pomiar będzie mniej dokładny.
Ale dla dokładnego sprawdzenia potrębuję dwa zdjęcia lub film z VAG DPF z takiej procedury :
1. Zaraz po zakończeniu wypalania ( najlepiej w trasie) zatrzymujemy się z wyłączonym start/stop. Skrzynia na P lub N. Ręczny zaciągnięty. Schładzamy DPF'a poniżej 300 stopni bez dodawania gazu(temperatura za DPF - trochę to chłodzenie potrwa) i na wolnych obrotach fotka z VAG DPF ze wszystkimi parametrami.
2. Następnie pedał gazu do połowy. Obroty powinny się same ograniczyć do 2500rpm. Trzymamy tak silnik przez 10s i po tym czasie, nie puszczając gazu, fotka z VAG DPF. Jak się nie ograniczą obroty ( w co wątpię) to utrzymać stabilne 2500rpm.
Co ważne taki film/fotka musi być zrobiona zaraz po zakończeniu wypalania i schłodzeniu. Im więcej km zrobisz pod obciążeniem od zakończenia wypalania tym pomiar będzie mniej dokładny.
-
- Posty: 420
- Rejestracja: 28 sie 2016, o 20:58
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Tak myslalem ze juz czas na male modyfikacje odnośnie wydechu zrobic raz i miec to z glowy na lata a nie caly czas patrzyc i myslec. Bardzo ci dziekuje za fachowa odpowiedz
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 lis 2023, o 22:02
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2019
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Imię: Dawid
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Cześć,
Wczoraj wczoraj w trakcie parkowania przy usłyszałem dziwny dźwięk dochodzący z kolumny kierowniczej. Od tego momentu przy skręcaniu kierownicą słyszę dziwne stukanie. Ukazane na filmiku:
Co gorsza dzisiaj pojawiła się kontrolka airbag oraz przestało działać sterowanie multimediami z kierownicy. Jakieś pomysły co to może być i od czego mogę zacząć poszukiwanie problemu?
Pozdrawiam
Wczoraj wczoraj w trakcie parkowania przy usłyszałem dziwny dźwięk dochodzący z kolumny kierowniczej. Od tego momentu przy skręcaniu kierownicą słyszę dziwne stukanie. Ukazane na filmiku:
Co gorsza dzisiaj pojawiła się kontrolka airbag oraz przestało działać sterowanie multimediami z kierownicy. Jakieś pomysły co to może być i od czego mogę zacząć poszukiwanie problemu?
Pozdrawiam
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 lis 2023, o 22:02
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2019
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Imię: Dawid
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Tylko myślę co by do tego miało sterowanie multimediami z kierownicy